کد خبر: ۱۰۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: از مجموع 41 میلیون و 200 هزار بیمه شده و مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان، بیش از دو میلیون نفر از آنان دیابت دارند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدعلی همتی اظهاركرد: به همین منظور در هفته سلامت كه از روز یكم تا هفتم اردیبهشت ماه نامگذاری شده است، از مراجعان به مراكز درمانی ملكی سازمان تامین اجتماعی با سن بیشتر از 45 سال آزمایش قند خون به عمل می آید و در مورد پیشگیری از ابتلا و نحوه مصرف داروهای بیماران دیابتی اطلاع رسانی می شود.
وی تصریح كرد: همچنین تیم های كارشناسی درمانی این سازمان درشركت ها و كارگاههای تولیدی و خدماتی حاضر و درخصوص شیوه پیشگیری و درمان بیماری دیابت آموزش های لازم را ارائه می كنند.
همتی درادامه با بیان اینكه درسال گذشته دوهزارمیلیارد ریال دربخش درمان مستقیم برای بیماران دیابتی كشورهزینه شده است، افزود: همچنین قرار است امسال مبلغی بیشتر از دو هزار میلیارد ریال در این سازمان در راستای موضوع پیشگیری و درمان دیابت برای افراد تحت پوشش هزینه شود.
وی با اشاره به اینكه درهفته سلامت آموزش های لازم در مورد دیابت از طریق بروشورهای تبلیغاتی و سخنرانی به افراد تحت پوشش ارائه می شود خاطرنشان كرد: هدف از این اقدام ارتقا سطح آگاهی افراد مبتلا به بیماری دیابت و راهكارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در این راستا، یك روز درهفته سلامت به غربالگری و تست قند خون از مراجعان اختصاص داده شده است، تا بتوان علاوه بر راهنمایی، در شناسایی و ارجاع افراد مبتلا به دیابت به پزشكان متخصص اقدامات جدی انجام دهیم.
وی افزایش وزن، فشارخون بالا، كم تحركی و انجام ندادن انواع حركات ورزشی را از دلایل شیوع دیابت عنوان كرد و گفت: در زمینه آموزش تغییر سبك زندگی افراد تحت پوشش سازمان نیز اقداماتی صورت گرفته است كه امیدواریم تمام این فعالیت ها مفید و موثر باشد و شاهد كاهش آمار ابتلای بیمه شدگان به ویژه مستمری بگیران تامین اجتماعی به دیابت باشیم.
همتی اضافه كرد: این سازمان تمامی اقدامات مورد نیاز بیماران دیابتی را در زمینه كنترل و درمان بیماری ارائه می كند و همچنین برای برخی بیماران دیابتی كه نیاز به پیوند كلیه داشته اند، این عمل جراحی به صورت رایگان درمراكز ملكی تامین اجتماعی برای آنها انجام شده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینكه سازمان تامین اجتماعی با اقشار كارگر و نیروهای مولد جامعه سروكار دارد، تصریح كرد: ارائه خدمات درمانی به بیماران دیابتی و نیز بكارگیری تمهیدات پیشگیرانه از این بیماری توسط سازمان، منجر به صیانت از نیروی كار می شود.
همتی خاطرنشان كرد: در مراكز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پرونده برای بیماران دیابتی تشكیل شده تا بتوانند مراحل درمانی خود را با استفاده از سوابق بیماری خود به خوبی دنبال كنند.
براساس آمار وزارت بهداشت، سه میلیون و500 هزار بیمار دیابتی در كشور شناسایی شده اند و این در حالیست كه نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: