کد خبر: ۱۱۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 13
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از شناسایی عوامل پرونده فوت بیماری که در مطب مورد عمل ساکشن قرار گرفته بود خبر داد و آخرین وضعیت این پرونده را از نظر قضایی و انتظامی تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدمحمدحسین میردهقان درباره حادثه فوت بیماری که در مطب مورد عمل جراحی ساکشن قرار گرفته بود، گفت: ما افرادی را که این عمل را انجام داده بودند شناسایی کردیم که شامل یک پزشک جراح، یک تکنسین بیهوشی و یک شخصی بودند که این شخص در حرفه پزشکی کار نمی‌کرده و در یکی از رشته‌ها فوق دیپلم دارد.

وی افزود: بر این اساس این افراد شناسایی شدند. آدرس مطب گرفته و پلمب و به دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد که این افراد فعلا تا رسیدگی کامل به پرونده‌شان در دادگاه جرایم پزشکی و انتظامی حق هیچ گونه فعالیت درمانی را ندارند.

میردهقان با بیان اینکه در حال حاضر این پرونده روی میز قاضی دادسرای انتظامی جرایم پزشکی است، ادامه داد: در عین حال درخواست کردیم که این پرونده به فوریت رسیدگی شود که البته همکاری‌های لازم انجام شد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشک این پرونده تفهیم اتهام شده و وضعیت دو نفر دیگر نیز در حال رسیدگی است، گفت: در حال حاضر مسئله‌ای که وجود دارد این است که پزشک به جز بحث قضایی و کیفری بحث انتظامی نیز برایش مطرح است و پرونده آنها روی میز دادسرای جرایم پزشکی سازمان نظام پزشکی است. بنابراین در حال حاضر از انجام کار درمانی از سوی آنها در دانشگاه تهران ممانعت به عمل می‌آید تا تکلیف پرونده روشن شده و رأی قضایی اعلام شود.

وی در تشریح جرم این سه نفر اظهار کرد: در حال حاضر جرم آنها سه مورد تخلف است. اول اینکه فعالیت درمانی را در محلی غیر مجاز یعنی مطب انجام دادند، این در حالیست که در مطب نباید عمل ساکشن انجام می‌گرفت. دومین تخلف این بوده که در جریان عمل از افراد فاقد صلاحیت استفاده شده و سومین تخلف هم این بوده است که هنوز صلاحیت خود این فرد درباره عمل ساکشن زیر سوال است. بر اساس این موارد تخلفاتی، برای آنها مجازات تعیین شده، به طوری که هم در تعزیرات حکومتی هم در دادسرای انتظامی نظام پزشکی و هم از نظر قضایی از سوی دادستان در دادسرای جرایم پزشکی حتما به این موضوع ورود کرده و به آن رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: یک فرد هم در این میان فوت شده است که بر این اساس دادسرای جرایم پزشکی ورود کرده و رأی صادر می‌کند. بنابراین درباره این پرونده یک بحث قضایی در دادسرای جرایم پزشکی انجام می‌شود. همچنین یک بحث تعزیراتی در تعزیرات انجام می‌شود که از طریق دانشگاه شهید بهشتی اعلام شده و یک بحث نیز بحث انتظامی است که از طریق معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود و ما درخواست کرده‌ایم که کارهای مربوط به این پرونده با اولویت انجام شود.

برچسب ها: ساکشن ، بیهوشی ، عمل جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: