کد خبر: ۱۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 15
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان پوست اغلب درباره مشکلات و نتایج ناشی از کندن جوش‌ها هشدار می‌دهند. کندن جوش‌ها نه فقط موجب تورم خود جوش می‌شود بلکه می‌تواند به تولید جوش‌های جدید در ناحیه بینجامد.
به گزارش شفا آنلاین،  اگر شما هم به عادت ناخوشایند کندن جوش‌ها هنگام ملال، اضطراب یا قرار گرفتن در جلوی آینه هستید و می‌خواهید پوست بهتری داشته باشید، حتما باید این عادت ناخوشایند را ترک کنید و راه‌هایی را پیدا کنید که به وسیله آن‌ها بتوانید حواستان را از این موضوع پرت کنید تا وضع را از این که هست بدتر نکنید.

       گام 1: از رفتارهای خود یادداشت برداری کنید. روانپزشکان می‌گویند اولین گام برای متوقف کردن رفتارهایی مانند کندن جوش، شناسایی وضعیت کنون و زمان انجام این کار است. این کار به شما کمک می‌کند تا چیزهایی را که موجب به وجود آمدن این رفتار می‌شوند، بشناسید. شما می‌توانید از زمانی‌هایی که به این کار می‌پردازید، اطلاعات بیشتری گردآوری کنید چه زمانی که مشغول تماشای تلویزیون هستید و چه وقت‌هایی که در حال نگاه کردن به تلویزیون همه این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا با نزدیک شدن به این زمان‌ها برای آن آماده باشید و حواس خود را از آن پرت کنید.

       گام 2: وقتی دست‌های شما میل دارند جوش‌هایتان را بکنند، حواس خود را معطوف انجام کار دیگری کنید. از یک سرگرمی که دست را مشغول نگه می‌دارد مانند بازی‌های ویدئویی یا کار با مهره‌ها استفاده کنید. اطمینان از اشتغال دست‌ها هنگام میل به کندن جوش، به شما یادآوری می‌کنند که شما نیاز به اجتناب از این کار دارید.

       گام 3: تصویر کندن یک جوش را در خیال تصور کنید بدون آنکه به‌طور واقعی آن را انجام دهید. حرکت کندن را در ذهن خود انجام دهید و نیروی آن را در دستان خود احساس کنید. این کار می‌تواند لذت کندن جوش بدون آسیب زدن بیشتر به پوست را به شما منتقل کند.

       گام 4: به هر نحوی شده کنترل دستان خود را برای مقابله با وسوسه کندن جوش‌ها از کار بیندازید. برای مثال این کار را از طریق نشستن روی دست‌ها یا مشت کردن دست‌ها یا حتی استفاده از دستکش انجام دهید.

       گام 5: یک تصویر از خودتان با پوستی روشن و بدون آسیب پیدا کنید و آن را با خود حمل کنید تا الهام بخش شما برای مقابله با کندن جوش‌هایتان باشد. از آنجایی که کندن جوش‌ها فقط وضعیت آن را بدتر می‌کند زمانی که احساس نیاز به این کار در شما بیدار شد، می‌توانید به این تصویر روی بیاورید و تا رفع زمان نیاز به این کار، آن را کنار خود داشته باشید.
livestrong
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آتنا
|
France
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
می تونید چسب نواری نازک پزشکی ضد حساسیت 3M بخرید و روی نقاطی که بیشتر ور می روید بچسبانید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: