کد خبر: ۱۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 14
شفا آنلاین>سلامت>اگر مبتلا به سرطان هستید، باید مواد غذایی کافی دریافت کنید تا اهداف زیر حاصل شود:

به گزارش شفا آنلاین،جلوگیری یا بهبود کمبودهای غذایی.
        کاهش عوارض جانبی سرطان یا درمان آن.
        به حداکثر رسیدن کیفیت زندگی

روش‌های زیادی برای دسترسی به مواد غذایی وجود دارد. مهم‌ترین آنها عبارت است از:
از طریق دهان: اگر می‌توانید، سعی کنید نیازهای غذایی خود را با خوردن و آشامیدن غذاهای مقوی برطرف کنید.

       شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های غذایی پرکالری و پرپروتئین همراه میان وعده‌ها، محصولات غذایی بسته‌بندی شده و نوشیدنی‌های خانگی، غذای کافی دریافت کنید. اگر در انجام این کار دچار اشکال هستید یا اگر نیاز به مقادیر خیلی زیاد کالری و مواد مغذی دارید، شما ممکن است به لوله تغذیه‌ای نیاز داشته باشید.

       از طریق لوله تغذیه‌ای: تغذیه از راه لوله بیشتر مواقع برای دسترسی به غذای مناسب یا حفظ وزن در فرد دچار بی‌اشتهایی استفاده می‌شود. تغذیه از طریق لوله در صورت نیاز می‌تواند به کمک خانواده، دوستان یا مراقبین در منزل انجام شود. به‌محض شروع تغذیه از طریق لوله احساس بهبودی می‌کنید زیرا نیازهای غذایی‌تان برطرف می‌شود.

       برای تغذیه از طریق لوله، یک لوله نازک و قابل‌انعطاف از راه بینی وارد معده می‌شود. به محض قرار دادن لوله، تغذیه با مایعات شروع می‌شود. در صورت نیاز، این ترکیبات غذایی می‌توانند تمامی نیاز شما را به کالری، پروتئین و ویتامین‌ها و مواد معدنی برطرف کند. بیمارانی که لوله تغذیه‌ای دارند، کماکان می‌توانند از طریق دهان نیز غذا بخورند، زیرا لوله کوچک بوده و توانایی بلع را از بین نمی‌برد.

اگر شما به لوله تغذیه‌ای نیاز دارید، بیشترین تلاش باید جهت ادامه تغذیه با دهان نیز انجام شود.

       مثلا شما می‌توانید برای حفظ توانایی غذا خوردن در روز، شب‌ها هنگام خواب از طریق لوله غذا مصرف کنید. بیشتر بیماران طی چند روز به تغذیه از طریق لوله عادت می‌کنند. بعضی بیماران به زمان بیشتری نیاز دارند. صحبت کردن با فردی که او نیز لوله تغذیه‌ای دارد معمولا کمک‌کننده است. یک نوع دائمی‌تر لوله می‌تواند مستقیما به معده (گاستروستومی) یا به روده وارد شود (ژژنوستومی).

Choosing Wisely
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: