کد خبر: ۱۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 13
شفاآنلاین:قاضی زاده هاشمی گفت:مرگ کیارستمی محل برپایی دعواهای صنفی و انتقام‌گیری از جامعه پزشکی نیست و اگر قصوری درباره مرحوم کیارستمی رخ داده است، باید در دادگاه مطرح و با شخص خاطی برخورد شود.

به گزارش شفاآنلاین ،سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»با بیان این مطلب افزود: انتظار عامه مردم از الگوهای جامعه و شخصیت‌های مطرح و فرهنگی این است که قضاوت منصفانه و عادلانه داشته باشند و از الفاظ و لحن مؤدبانه استفاده کنند.

وی با انتقاد از صحبت‌های «داریوش مهرجویی» در مراسم ختم «عباس کیارستمی» گفت: اینکه در هر قشر و صنفی افرادی کم‌کاری و تخلف داشته باشند،‌ امری طبیعی است کما اینکه در جامعه هنرمندان نیز ممکن است افرادی تخلف‌های گوناگون داشته باشند و نمی‌توان به‌خاطر تخلف به عملکرد یک بازیگر کل جامعه هنری را زیر سؤال برد.

این نماینده مجلس با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر علیه جامعه پزشکی تأکید کرد: مرگ مرحوم کیارستمی نباید تبدیل به یک دعوای صنفی و انتقام از جامعه پزشکی تبدیل شود و اینکه بخواهیم قشر پزشکان که جزو باهوش‌ترین افراد هستند را با الفاظ نامناسب و زشت خطاب کنیم، غیرقابل‌قبول و تحریک‌کننده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: امید داریم که داریوش مهرجویی و هم‌صنفانشان تنها به‌خاطر ناراحتی از فوت یکی از دوستان و همکاران‌شان در یک جو احساسی و بدون غرض و دشمنی و سوءنیت به جامعه پزشکی این صحبت‌ها را کرده باشند و امیدواریم با ایجاد شفافیت در این موضوع نقاط مبهم ایجادشده را برطرف کنند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه قصور و کوتاهی در هیچ صنفی پذیرفته و قابل‌قبول نیست، گفت: اگر قصور پزشکی درباره مرحوم کیارستمی یا هر کس دیگر صورت گرفته باشد، باید به آن رسیدگی و برخورد شود، کمااینکه بیش‌ترین علت مرگ مردم در کشور آمریکا به‌خاطر قصور پزشکی بوده و این امر ممکن است در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد، البته قصور حتی به تعداد اندک قابل دفاع نیست، برای همین دادگاه‌ها و نظام پزشکی تشکیل شده است که به تخلفات این‌چنینی رسیدگی شده و با متخلفان و اهمال‌گران برخورد شود.فارس


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
1
1
@ رشته های الفت بین بیمار و پزشک پاره نشود ! @

این روزها بحث قصور پزشکی و سهل انگاری های برخی از پزشکان در سطح مملکت ( و در صفحات مجازی و رسانه ای) بسیار داغ است و به قول وزیر محترم بهداشت : هر چه می کشیم از همین هم لباسی هایمان است. به عبارتی دیگر می توان از این حرف وزیر اینطور تعبیر کرد که : گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست.
در حال حاضر کمتر کسی است که از این مسائلی که در حوزه سلامت و بهداشت در جریان است، اطلاعی نداشته باشد و به قول آن مثل معروف که : آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
ولی آیا همه تقصیرات به گردن پزشکان است ؟
آیا انصاف است که با یک چوب همه را بزنیم و بگوییم که همه پزشکان مثل هم هستند!.
همین وزیری که به ناحق ( نام وزیر پزشکان ) را بر روی آن نهادند، شب و روز نمی شناسد.
پزشکانی هستند که در همین کمیسیون بهداشت از نیمی از حقوق و مزایای نمایندگی خود گذشتند !
نشود روزی که خدایی نکرده رشته های الفت بین پزشک و بیمار، پنبه گردد و مردم به دنبال پزشک، آواره کوچه و خیابان گردند !
زنجیر اتصال بین بیمار و پزشک، فقط بیماری نیست بلکه محبت و از خودگذشتی هم هست.
ما همه مان در یک جامعه زندگی می کنیم و در ارتباط کامل با هم هستیم.
امیدوارم منطقی و منصفانه و بدور از احساسات در این مورد عمل نشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
1
3
جناب آقای قاضی زاده هاشمی وزیر وزیر محترم بهداشت؛
اون پول هایی که به ناحق تو این سه ساله تو جیب پزشکان کردی اگر صرف عمران می کردی الان همه ی بیمارستانهای کشور که آباد شده بود هیچ، کلی هم بیمارستان جدید ساخته بودی.
بخدا اون دنیا بدجوری باید جواب این کارهاتو بدی.
- به فلان پزشک داری ماهی 250 میلیون میدی یعنی سالی 3 میلیارد دریافتی داره.
- مگه این پزشکان ... چه کاری انجام میدن که باید سالی 3 میلیارد حقوق بگیرن؟
- چند هزار تا از این پزشکا در سراسر کشور داریم؟
- چرا ....میگین کل حقوق بگیر های نجومی فقط 950 نفرن؟ چرا مردم رو گول میزنید؟
- چند هزار میلیارد در سال حقوق به پزشکان میدی؟
- با اون پول چند تا بیمارستان می تونستی بسازی؟
- متاسفم براتون. من و همه کسانی که به دولت شما رأی دادیم به شدت پشیمون هستیم.
zarif
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
6
1
پزشک همواره جزو باهوش ترین پاک ترین برترین بهترین انسان های جامعه بوده و هست
اگر خطای هم سر بزند از آنجا که پزشکان به نوعی ولی نعمت ما هستند ما حق اعتراض نداریم، باید توجه داشت همه کار پزشکان از روی حکمت هست واگر حالا چند انسان غیر باهوش و معمولی زیر دست پزشکان کشته هم شوند به پیشرفت علم کمک کرده اند
پزشک بیشتر از این ها بر ما حق دارد، اصلا باید دیه جان یک پزشک 497 برابر ما انسان های معمولی باشد و حقوقشان را هم 7 برابر افزایش دهید
پاسخ ها
کسی که شکر مخلوق را به جا نیاورد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
خجالت بکش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
عزیزم این نوشتار کاملا مشخص هست که طنز تلخ هست شما از اون ور بخونش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
1
شما پزشکان خودتان خوب از همدیگر تعریف می کنید، جزو باهوش ترین افراد، البته اگر هوش به معنی ... با جان مردم، ... ملت، مثل دلالان جمع کردن پول و ....، بله شما جزو باهوش ترین افراد هستید
برخورد جدی با تهمت زنندگان به پزشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
1
اول: در چنین بزنگاه های ادب واقعی افراد و روح لطیفشان بیرون میزند.عجب ادبی دارند و چه روح لطیفی یعنی فی الواقع به نظر میرسد که دستشان نمیرسد وگرنه!
دوم:اگر اثبات نشد که آن پزشک قاتل است(به نظرم از هر ارگان و منبعی در داخل و خارج کمک بگیرند و دقیق بررسی کنند) آیا کسی یا کسانی که تهمت زده اند مورد مواخذه قرار میگیرند یا نه؟یا فراموش میشود؟!
سوم:هر چه قدر هم یک فرد تحت فشار روحی و جسمی باشد نباید شعور انسانی خود را از دست دهد بویژه افرادی که ادعای شعور میکنند
چهارم:اکیدا صحبت های این چنینی باید مورد پیگرد قرار گیرد چرا که وقتی افراد به اصطلاح بزرگ به راحتی قضاوت کرده و انگ میچسبانند معلوم نیست چه سونامی بی احترامی در انتظار خواهد بود
پنجم:شخصی بر سر شاخه ای نشسته بود و از بن میبرید چرا که از رفعت و بلندی درخت در ناله بود.این کسانی که مرتب در سایت ها ول اند و کامنت علیه پزشکان مینویسند و مسخره و فحش میدهند بدانند که همین قضیه است.پر واضح است که حتی پنج دقیقه تحمل کار نکردن پزشکان را نخواهند داشت.شما یک سری به اورژانس ها وبیمارستان ها بزنید.جمعیت پشت جمعیت.اگر خدای نکرده پزشکان دلسرد یا ... شوند و فقط 5 دقیقه نه بیشتر این قطار خدمت رسانی پزشکان از حرکت باز ایستد این افراد که بلبلی میکنند و در هر مورد نظرات کارشناسی میدهند و با کمترین اطلاع به راحتی محکوم میکنند و خورد میکنند اون وقت خواهند دید که خطای پزشکی یعنی چه!
یعنی متاسفانه انسان تا چیزی رو از دست ندهد پی به ارزش اون نمیبرد.شما نگاه کن خوب بود مثل کشورهای مجاور با یک اپیدمی هزاران نفر بمیرند؟در همین قضیه اخیر آنفلوانزا کلا زیر 20 نفر فوت کرد.آیا این نشانه قدرت پزشکی ایران نیست.یا اتفاقی بود!؟اون هم با این همه عدم رعایت کردن های بهداشت.متاسفانه به نظر میرسد فحش خور پزشکان ملس شده است.هر کس از هرچی ناراحت شه یک فحش به پزشکان میدهد.وهیچ برخورد جدی هم ظاهرا نمیشود.و اگر سفت وسخت پیگیری میشد این وضع پیش نمی آمد.شما مثلا نگاه کنید به بازیکنان آن ورزش 11 نفره.هیچ کسی یا کمتر کسی فحش و مسخره برای قرارداد هایشان میکند چرا که حقشان میدانند ولی وقتی نوبت فرزندان جوان تحصیل کرده میرسد همین ها ذره بین به دست میشوند و کوچک ترین ها را بزرگ میکنند.عارضه دارو رو به پزشک نسبت میدهند.در حالیکه همون طور که برخی مثلا به گوجه حساسیت دارند برخی به بعضی داروها حساس اند.یا مثلا عدم گوش کردن مریض به دستور پزشک رو به پای پزشک مینویسند.پزشک میگوید سفر خوب نیست سفر میروند!چرا که بی اعتماد شده اند.بعد که خراب میشوند به پزشک نسبت میدهند.هر چه ناپرهیزی میکنند در بدترین شرایط خود را به پزشک میرسانند و انتظار معجزه دارند.بعد اگر خراب شد میگویند سلامت سلامت بود.به راحتی نظر میدهند و محکوم میکنند.شاید از علل آن بی اهمیت شدن علم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
حالا که حرف رسیدگی به قصور پیش آمد پس لطفا رسیدگی به نقصیرات برخی فیلمسازان بی درد و خود خواه و بی ارزش که فرهنگ مملکت را قبضه کرده اند و آن را نابود و تهی جلوه می دهند فراموش نشود .
ایرانی بیندیش فحاشی نکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
دوستان عزیز پروژه پزشک ستیزی سناریویی از پیش تعیین شده با اهدافی خاص است.لطفا شتابزده و بدون اطلاعات صحبت نکنید.لطفا به راحتی فحاشی نکنید.لطفا مشکلات بخش درمان و بیمارستان هارا از چشم پزشکها نبینید.
خطای پزشکی سومین علت مرگ در ایالات متحده است.پزشکان ما جز بهترین های جهانند.پزشکان ۳۰ سال از سالهای طلایی زندگیشان را در حال درس خواندن و سختی کشیدن بودند.آیا شما توقع دارید هیچکس زیر دست پزشکان فوت نکند ؟یعنی پزشکان دائم در حال معجزه باشند؟
آیا مافیای خاصی جلوی پزشک شدن ما را گرفته بود؟
دوست عزیز آیا شما در کار خود به نحو احسن و مطابق سیستم های اروپایی وظایف خود را انجام میدهید؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: