کد خبر: ۱۱۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>سلامت> رئیس سازمان نظام پرستاری در واکنش به ضرب‌وجرح دو پرستار در دو هفته گذشته از سوی دو پزشک در سخنانی عجیب گفت: «ما از پرستاران می‌خواهیم تا در صورت رخ دادن حوادث مشابه تیغ بیستوری را بردارند و شاهرگ (پزشک) را هدف بگیرند.»
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید به گفته قائم‌مقام این سازمان، در 26 خرداد یک پرستار مرد در بابل و همچنین هفته گذشته در تهران پرستار مرد دیگری از سوی دستیار جراحی مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته‌است. این اخبار در حالی روز گذشته اعلام شد که «سال گذشته نیز پرستار دیگری در بیمارستان شهدای تجریش از سوی یک جراح مغز و اعصاب مورد ضرب‌وجرح قرار گرفت.»


       روز گذشته علی‌محمد آدابی در نشست خبری که در سازمان نظام پرستاری برگزار شده‌بود با عصبانیت دو راه حل به پرستاران زن و مردی که از سوی پزشکان مورد خشونت قرار می‌گیرند توصیه کرد. او گفت: «آقایان پرستاران اگر مضروب شدند صرفا به شکایت بسنده نکنند و مقابله به مثل و بعد دو طرف از هم شکایت کنند. حتما پرستار‌ها هم بزنند و با هم به پاسگاه بروند.»


او همچنین ادامه‌داد: «پرستاران زن که ضعیف هستند اگر مورد هجوم پزشکی قرار گرفتند توجه کنند که تیغ بیستوری نزدیک است و شاهرگ را هدف بگیرند. پرستار اول باید با انگشت اشاره کند که فاصله خود را حفظ کنند به پزشک راه در را نشان دهد اما اگر حمله کرد تیغ بیستوری را بردارد و از خودش دفاع کند.» این جملات اگرچه اعتراض خبرنگاران را به‌دنبال داشت و کمی بعد از سوی قائم‌مقائم سازمان اصلاح شد اما باز در جملات بعدی آدابی بر حرف خود تاکید و بیان کرد: «حیات در قصاص است.»

       آدابی مانند روزهای قبل با دلی پر از وزارت بهداشت با اشاره به این ضرب‌المثل که «دزد با چراغ آمده‌است» تاکید کرد: «امروز فرد با پینه مهر بر پیشانی و یقه بسته لباس آمده‌است. آنها مردم را می‌چاپند درحالی که نماز هم می‌خوانند.»

        محمد شریفی‌مقدم، قائم‌مقام این سازمان در ادامه این نشست بیان کرد: «بیش از 90 درصد از پرستاران در 6 ماه اول خدمت خود مورد خشونت پزشک، بیمار و همراه آن قرار می‌گیرند.»

       او در جواب به سوال یکی از خبرنگاران که «چرا در دولت قبل درباره این دریافت‌های نجومی پزشکان آشکارسازی نکرده‌بودید» بیان کرد: «نظام پرستاری سیاسی نیست و در دولت قبل هم این فریادها را زده‌است.» آدابی همچنین در واکنش به این سوال گفت: «پزشک‌سالاری در این دولت پیچیده‌تر شده‌است.»

       شریفی‌مقدم همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره لحن تند اعضای نظام پرستاری نسبت به وزارت بهداشت بیان کرد: «من زمان رای اعتماد آقای هاشمی برای وزارت بهداشت به تک تک نماینده‌ها زنگ زدم و گفتم به ایشان رای دهید. چندین بار به وزیر بهداشت نامه دادیم و درخواست کردیم قرار ملاقاتی گذاشته‌شود اما ایشان جوابی به ما ندادند.»

       نشست خبری روز گذشته که به بهانه نزدیک شدن به سالروز تصویب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در شورای نگهبان در بیست‌و‌ششم تیر برگزار شده‌بود حاشیه‌هایی پر‌رنگ‌تر از متن خبر داشت. به‌گفته مسئولان سازمان نظام پرستاری تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال 86 تصویب شده اما هنوز عملیاتی نشده‌است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: