کد خبر: ۱۱۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 10
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام سازمان نظام پرستاری، خواستار تعیین سقف و کف برای پرداخت کارانه های پزشکان شد و گفت: هنوز تعریف مشخصی از میزان دریافتی نامتعارف در وزارت بهداشت نداریم.
به گزارش شفا آنلاین، محمد شریفی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری سازمان نظام پرستاری، به موضوع فیش های حقوقی اشاره کرد و افزود: ما نگران این هستیم که در ماجرای فیش های حقوقی، موضوع پرداخت های نامتعارف در وزارت بهداشت فراموش شود.
وی با اشاره به گزارش معاون اول رئیس جمهوری درباره پرداخت های نامتعارف، گفت: گزارش هایی که به معاون اول رئیس جمهوری از پرداخت های نامتعارف در وزارت بهداشت داده اند، خلاف واقع است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه تعریف مشخصی از پرداخت های نامتعارف در وزارت بهداشت وجود ندارد، افزود: اگر ملاک را ادعای قائم مقام وزیر بهداشت قرار دهیم که گفته است کارانه بالای ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نداریم، باید گفت که قاطبه پزشکان هیئت علمی دریافت های نامتعارف دارند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین به موارد استثنا که ادعا می شود در وزارت بهداشت وجود دارد، اشاره کرد و گفت: اگر به دریافت های بالای ۱۰۰ میلیون می گویند استثنا، به صراحت می گویم که کم نیستند.

شریفی مقدم ادامه داد: باید استثنا و نامتعارف در پرداخت های وزارت بهداشت تعریف شود.

وی، خواستار برخورد قانونی با کسانی شد که گزارش خلاف واقع از پرداخت های نامتعارف ارائه می دهند.

شریفی مقدم با اشاره به بند ۸ از گزارش معاون اول رئیس جمهوری درباره پراخت های نامتعارف، گفت: در این بند، عنوان شده است وجود مواردی از پرداخت های غیرمتعارف در بخش هایی از وزارت بهداشت گزارش شده که نیازمند وقت و زمان است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: با چنین استدلالی می خواهند موضوع پرداخت های نامتعارف در وزارت بهداشت را مشمول مرور زمان بکنند. در حالی که اگر موارد استنثا از پرداخت های نامتعارف وجود دارد، نیاز به وقت و زمان زیادی نیست.

وی با اشاره به ورود حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: ما نمی گوییم که پرستار و پزشک برابر بگیرند، ما معتقدیم که اختلاف پرداختی بین ۱.۵ تا ۳ برابر در همه جای دنیا وجود دارد و ما هم باید از این الگو تبعیت کنیم. در حالی که روش پرداختی در کشورمان، بی سابقه است و این اختلاف پرداختی تا ۱۰۰ برابر می رسد.

برچسب ها: پرستاری ، حقوقی ، معاون
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
چطور برای یک بهورز یا یک پرستار می تونید سقف کارانه بگذارید ولی برای کسی دیگه نمی تونید. در شگفتم متعجبم ..............
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: