کد خبر: ۱۱۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 09
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص محصولات تراریخته توضیحاتی را ارائه و در عین حال برخی شایعات در این زمینه را تکذیب کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند با تکذیب هرگونه نقل قولی منسوب به او در خصوص عوارض داشتن محصولات تراریخته گفت: در خصوص محصولات تراریخته نمی توانیم به شایعات توجه کنیم؛ بر اساس قانون نیز صرفا موظف به اقدام برمبنای شواهد علمی هستیم.
وی تاکید کرد: هیچگاه جنبه احتیاط در خصوص محصولات تراریخته، کنار گذاشته نشده و موضع سازمان غذا و دارو از همان ابتدا کاملا شفاف بوده است.
دیناروند در پایان خطاب به کسانی که معتقد به عارضه داشتن فرآورده های تراریخته وارداتی هستند ، گفت : این افراد اگر مستندات علمی خود را ارائه دهند حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دولت یازدهم در پی قانونی سازی محصولات تراریخته در برنامه ششم توسعه است.
برنامه ششم توسعه قرار است پس از بررسی و تصویب در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به اجرا در آید.
محصولات تراریخته، محصولاتی هستند که کارشناسان با دستکاری که روی ژنتیک آن ها انجام می دهند، یک خصوصیت ویژه را در محصول ایجاد می کنند یا یک خصوصیت را حذف می کنند؛ به عنوان مثال پروتئین هایی داخل محصول، ایجاد می کنند که خاصیت آفت کشی دارد و این سموم باعث می شود که مثلا کرم ساقه در برنج از بین برود.
هرچند قانون تراریخته ها در کشور مصوب شده اما همچنان بحث هایی در این زمینه مطرح است به آن معنا که برخی ها موافق، برخی ها نیمه موافق و برخی ها مخالف اینگونه محصولات هستند.
برچسب ها: تراریخته ، قانون ، علمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: