کد خبر: ۱۱۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شکر قهوه‌ای‌رنگ خام که به شکر سرخ معروف است سابقه‌ای ۳۰۰ ــ ۴۰۰ساله به‌عنوان درمانگر برخی بیماری‌ها دارد.

به گزارش  شفا آنلاین، نسترن محمدی با اشاره به اینکه شکر سرخ از انواع دیگر طبیعی و مفید شکر است که علاوه بر مصارف خانگی در شیرینی‌پزی و به‌ویژه پخت انواع کیک به‌ویژه در کشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد، اظهار داشت: ضوابط این ماده به‌شماره 12772 در سازمان غذا و دارو قابل استناد بوده و برحسب کیفیت، مزه و بوی آن در ترکیبات شیر، خامه شیرینی و مخلوط‌های انواع کیک و بستنی به‌کار می‌رود.

این مقام مسئول گفت: استفاده از این شکر قهوه‌ای‌رنگ خام که به شکر سرخ معروف است سابقه‌ای 300 ــ 400 ساله دارد و با آنکه تولید و مصرف شکر سفید رواج داشته است به‌عنوان درمانگر برخی بیماری‌ها کاربرد داشته است.

محمدی عنوان کرد: با پیشرفت و توسعه صنعت قند و آشنایی مردم با پروسه تولید محصولات قندی از عصاره نیشکر و چغندرقند مشخص شد این ماده ناخالص که با طیفی از رنگ‌های تیره از زرد کهربایی تا قهوه‌ای نسبتاً تیره دیده می‌شود نه‌تنها اثر طبی ندارد بلکه با وجود برخی از میکروارگانیزم‌های مضر در آن، غیرقابل مصرف بوده و لزوماً نیازمند تصفیه است.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی در ادامه به ایفدونا گفت: دانشمندان و قندسازان ماهر با ترکیبی از شکر تصفیه شده طبیعی و لایه نازک از ملاس طبیعی توانستند به تولید نوعی شکر قابل مصرف دست یابند که همان شکر قهوه‌ای یا شکر سرخ است.

وی گفت: با وجود  اینکه مقدار شیرینی مطبوع شکر مذکور نسبت به شکر سفید از ساکارز و کالری کمتری برخوردار است ولی طعم و بوی آن در لذیذ شدن این فرآورده‌ها تأثیر بیشتری دارد.

محمدی در پایان تأکید کرد: توربینادو، باربادوس یا ماسکووادو و دمرا از انواع قابل مصرف شکرهای قهوه‌ای هستند که با خواص متفاوت تولید شده و در شیرینی و کیک‌پزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذای و آشامیدنی با منشأ گیاهی، خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو با بررسی‌های مستند و علمی از هرگونه نوآوری مواد اولیه، رنگ، طعم، بو و بسته‌بندی فرآورده‌های غذایی استقبال می‌کند، همچنین این سازمان با فراهم کردن شرایط گام‌های مهمی در جلب  نظر مخاطب داخلی و بیرونی نسبت به فرآورده‌های تولید داخل برمی‌دارد.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: