کد خبر: ۱۱۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 04
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با انتقاد از کاهش منابع برای پرداخت وام قرض الحسنه بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد، گفت: سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بانک ها برای اشتغال ۱۲۰ هزار نفر ازمددجویان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش شفا آنلاین،پرویز فتاح با اشاره به اینکه اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها از اساسی‌ترین اقدامات مورد توجه کمیته امداد است، گفت: به طور حتم تنها راه کمک‌ به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ایجاد یک وضعیت با ثبات اقتصادی است، بنابراین باید با کمک به مددجویان آنها را از پوشش کمیته امداد خارج کرد.

رییس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه نگاه کمیته امداد به مددجویان ناتوانی این افراد نیست، افزود: خوشبختانه در این خانواده‌ها افراد توانمند بسیاری زندگی می‌کنند، هرچند که متاسفانه فقر از بروز وظهور استعداد این افراد جلوگیری می‌کند؛ بنابراین وظیفه کمیته امداد آموزش، شناسایی، نظارت و پرداخت وام کم بهره برای ایجاد اشتغال مددجویان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 1200 میلیارد تومان از بانک ها برای اشتغال 120 هزار نفر ازمددجویان اخذ شد، تصریح کرد: خوشبختانه وام های تعلق گرفته به افراد از این محل درایجاد اشتغال مددجویان موثر بود، هرچند که قابلیت های کمیته امداد بسیار زیاد است، اما منابع کافی بانکی و امدادی برای اشتغال تعداد افراد بیشتری وجود ندارد.

فتاح با تاکید برافزایش منابع و کمک های مردمی به کمیته امداد، گفت: فعالیت های کمیته امداد باید به سمت وام های قرض الحسنه اشتغال حرکت کند تا موفقیت های بیشتری دراین زمینه حاصل شود.

رییس کمیته امداد امام (ره) با انتقاد از اینکه در تبصره بودجه 95 وام از محل قرض الحسنه بانک ها به نصف یعنی 1000 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، افزود: این موضوع یک اشکال بزرگ و غیر قابل قبول برای جامعه مددجویی است، اما امیدواریم با تلاش های صورت گرفته در دولت و مجلس این میزان از مسیرهای مختلف افزایش پیدا کند.

 

عمده معاونت های اصلی کمیته امداد به محل جدید منتقل شده/ ساختمان قدیم هنوز به فروش نرفته است

وی درخصوص جابه جایی ساختمان کمیته امداد از منطقه سوهانک، گفت: عمده معاونت های اصلی کمیته امداد به محل جدید منتقل شده است، چون ساختمان جدید در حال تکمیل بوده و طی 2 ماه آینده انتقال به صورت تکمیل انجام خواهد شد.

فتاح با اشاره به اینکه ساختمان قدیمی کمیته امداد درحال فروش است، گفت: وزارت علوم یکی از خریداران این ساختمان می باشد و هنوز معامله ای انجام نشده  است.

 

هیچ مددجویی از بهزیستی و کمیته امداد به طور همزمان مستمری دریافت نمی‌کند

وی درخصوص طرح کمیسیون اجتماعی مبنی بر تجمیع کمک نهادهای حمایتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، افزود: کمیته امداد موافق تجمیع بخش حمایتی است، به طوری که مسائل تخصصی مانند نگهداری معلولان، سالمندان  و رسیدگی به زنان آسیب دیده و کودکان خیابانی به بهزیستی سپرده شود، اما پیگیری مسائل عمومی دربحث مددجویان و نیازمندان به کمیته امداد در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

رییس کمیته امداد امام (ره) با تاکید براینکه هیچ مددجویی از دو نهاد حمایتی در استفاده  از مستمری ماهیانه بهره مند نیست، گفت: تجمیع منابع و کمک‌های نقدی به مددجویان در یک صندوق و پرداخت تحت یک عنوان قابل تامل و بررسی بوده و نمی توان در حال حاضر در خصوص این موضوع قضاوت کرد.خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: