کد خبر: ۱۱۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا آنلاین>اجتماعی>از پنجره اتاق نشیمن خانه‌اش درحاشیه شهر می‌توان دو سوم جزیره را در یک چشم انداز بی‌نظیر تماشا کرد.
به گزارش شفا آنلاین،در چهار دیواری اتاقش سه پنجره بزرگ،هر روز این تصویر را به اونشان می‌دهد.سمت چپ اتاق نشیمن خانه تابستانی یک راه سنگی برای رسیدن به مرکز بندر وجود دارد.جایی که هواپیمای 19 نفره و فامیلی‌اش آنجا روی آب پهلو می‌گیرد.

       این جاست که همه تصمیم‌های بزرگ گرفته می‌شود و آرزوهای بزرگ شکل می‌گیرد. لبخند می‌زند درست مثل نیم دهه گذشته که مربی تیم‌های مردان و زنان بود و تصمیم‌های بزرگی گرفت تا حالا که به عنوان دستیار موفق مرد سوئدی کهنه کار لارس لاگربک شناخته می‌شود و مربی تیم ملی کشوری است که به تیم با هوش‌ها مشهور شده است. حالا او و مرد سوئدی با ترکیبی از تجربه‌های خارجی و دانش محلی یک تیم کامل ساخته‌اند تیمی که انگلیس را در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا حذف می‌کند و برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد فرانسه میزبان بگذرد.هالگریمسون حالا دو داستان موازی برای تعریف کردن دارد؛ موفقیت‌هایش در تیم ملی و حرفه‌ای به آن خیلی علاقه دارد؛دندانپزشکی.

       هالگریمسون می‌گوید؛«من از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر در مطبم دندان‌های مردم را درست می‌کردم البته تا قبل از ساعت 5 بعد ازظهر که برای مربیگری تیم «ibv »به محل تمرین می‌رفتم. تمام روز من کار بود.اما وقتی کارم در تیم ملی شروع شد ، دندانپزشکی را محدود کردم و گاهی هفته‌ایی یک بار یا ماهی یک باربرای تجدید قوا وقوی‌تر کردن سلول‌های مغزم و گاهی هم به اصرار کسانی که مرا دندانپزشک خود می‌شناختند به مطب بر می‌گشتم و آنجا دیگر دندانپزشک می‌شدم نه مربی فوتبال.»

       بعد از صعود تیم از مرحله مقدماتی به بازی‌های جام ملت‌های فرانسه دیگر دندانپزشکی هالگریمسون به طور کامل متوقف شد و او در اردو فقط یک مربی فوتبال بود وکارهایی انجام می‌داد که هیچ دندانپزشکی آن را تجربه نکرده بود و البته هیچ مربی تا کنون دراین رقابت‌ها دندانپزشک نبود و چنین حرفه‌ایی نداشته.دندانپزشکی که خیلی جدی فقط به فوتبال والبته موفقیت فکر می‌کرد. ایسلند هرگز به چنین تورنمنت بزرگی نزدیک نشده بود البته هیچ کس از جمعیت 332000 نفری این کشور هم چنین توقعی ازتیمش نداشت اما لاگربرک و هالگریمسون شخصیت تیم را عوض کردند و تیمی ساختند که وقتی وارد زمین می‌شد حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و به هیچ وجه یک تیم از قبل شکست خورده نبود.

       هالگریمسون 10 ژوئن همزمان با شروع مسابقات یورو 2016 تولد 49 سالگی‌اش را جشن گرفت. کسانی که هالگریمسون را می‌شناسند او را مردی متفکر معرفی می‌کنند که مدام دنبال یادگرفتن و مطالعه دستاوردهای جدید است. او از تسلطی که بر کامپیوتر دارد استفاده می‌کند تا با تجزیه و تحلیل بازی‌ها ساعت‌ها روی روش بازی حریف تمرکزکند.

       هالگریمسون در این مورد می‌گوید؛«من ازهمکارم جوان‌ترهستم و به همین دلیل همیشه ایده‌های جدیدی دارم. او ازمن با تجربه‌تر است ودر این چهارسال همکاری چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام اما ما با هم فرق‌های زیادی داریم که البته خیلی مهم نیست. مهم این است که در یک هدف کاملا با هم هماهنگ و یکی هستیم و آن هم موفقیت تیم ملی است.در فکر هر دو ما هرچه می‌گذرد اهمیت زیادی ندارد، مهم این است که ما وقتی مربی تیم ملی هستیم مثل هم و یک شکل فکر می‌کنیم و دیگر فرقی ندارد که او محافظه کار است و من یک فرد بلند پرواز.»

       هالگریمسون معتقد است؛ دندانپزشک بودن در موفقیت اودر مربیگری سهم زیادی داشته است.او می‌گوید؛«کار به عنوان یک دندانپزشک خیلی به من کمک کرد.بعضی از مردم از دندانپزشکی می‌‌ترسند و برای اینکه آنها را راضی کنم باید با هر کدام با یک روش خاص صحبت می‌کردم. این ترفندها به من در مربیگری کمک کرد. جایی که باید با بازیکنان خاص و البته با اخلاق وروحیات منحصر به فرد کار می کردم و با همه آن‌ها کنارمی‌آمدم.دندانپزشکی صبوری ومتانت وشنونده بودن در کار را به من آموخت ومن واقعا ازحرفه‌ایی که دارم راضی هستم.»

 خیلی‌ها معتقدندهالگریمسون بعد ازدرخشش تیم ملی ایسلند در جام ملتهای اروپا برای همیشه دور دندانپزشکی را خط می کشد و به تیم‌های بزرگتر وموفقیت‌های بیشتر درفوتبال فکر می‌کند اما خودش نظردیگری دارد.معتقد است؛«من عاشق دندانپزشکی والبته فوتبال ومربیگری هستم.هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده‌ام که اگر دندانپزشک نباشم پس چی هستم؟برای همین من هم دندانپزشک می‌مانم و هم مربی فوتبال.هیچ وقت فراموش نمی‌کنم اگر امروزدر مربیگری موفق شده‌ام به دلیل درس‌هایی است که در دندانپزشکی آموخته‌ام.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: