کد خبر: ۱۱۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید حاکی از آن است افرادی که با اختلال پرخوری افراطی روبه‌رو هستند، دست‌کم می‌توانند از سه گزینه درمانی برای کمک به محدود کردن غذای خود استفاده کنند.
به گزارش شفا آنلاین،  افراد مبتلا به پرخوری افراطی مزمن می‌توانند از درمان شناختی‌رفتاری (CBT)، یک شکل از درمان که به بیمار کمک می‌کند دلایل موجود در پس رفتار خود را درک کند و این درک نیز می‌تواند به تغییر رفتار آن‌ها کمک کند.

       به نظر می‌رسد بر اساس تحقیقات جدید همچنین داروهای نسل دوم افسردگی همچون پروزاک، زلفت و ولبوترین در این زمینه موثر باشند. افرادی با اختلال پرخوری افراطی همچنین می‌توانند از دارویی با عنوان ویانس یا لیزدکسامفتامین (lisdexamfetamine) استفاده کنند.

 این دارو به‌تازگی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان پرخوری افراطی رسیده است. محقق اصلی این مطالعه می‌گوید: «ما شواهد قدرتمندی برای حمایت از این سه نوع شکل درمانی داریم اما مطمئنا یک روش نمی‌تواند برای همه موثر باشد. همچنین نمی‌توانیم بگوییم اول از این زمان استفاده کنید یا بعدا از آن. تحقیقات بسیار زیادی برای درمان بیماران مبتلا به این اختلال باید صورت بگیرد.» این بررسی 28 ژوئن در ژورنال سالنامه‌های طب داخلی منتشر شده است.

 بر اساس آمار مرکز ملی بهداشت آمریکا، اختلال پرخوری افراطی جمعیتی نزدیک به 5/3 درصد از زنان و 2 درصد از مردان را در ایالات‌متحده آمریکا تحت تاثیر خود قرار داده است. اما از سال 2013 به این سو انجمن روان‌پزشکی آمریکا، اختلال پرخوری افراطی را یک بیماری واقعی تشخیص داد و آن را در راهنمای تشخیصی 5- DSM وارد کرد. اختلال پرخوری افراطی با بولیمیا (builimia) متفاوت است زیرا شخصی که به پرخوری افراطی دچار است خود را مجبور به پاک‌سازی مواد غذایی از بدن خود نمی‌کند. افرادی با اختلال پرخوری بولیمیا اغلب سعی می‌کنند اضافه‌وزن موجود را با استفراغ یا با استفاده از داروهای ملین یا ورزش‌های افراطی پس از خوردن غذا از بین ببرند.HealthDay
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
من خودم هم به بیماری بولیمیا دچار هستم نمیدونم چطور درمانش کنم به نظر شما بجز دارو چه چیزی موثره.ممنون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: