کد خبر: ۱۱۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 05
شفا آنلاین>سلامت>با شروع فصل گرما و تعطیلی مدارس، بسیاری از خانواده‌ها برای یک سفر دلچسب و به یادماندنی برنامه‌ریزی می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، فارغ از محل، مدت زمان و هزینه سفر، آنچه هر سفری را به یادماندنی‌تر می‌کند تضمین سلامت تک‌تک اعضای خانواده است. اسهال مسافرتی یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند شیرینی یک سفر را به تلخکامی تبدیل کند.

دکتر احمد خداد با اشاره به دلایل بروز این بیماری می‌گوید: شایع‌ترین بیماری که در میان مسافران تابستانی دیده می‌شود، اسهال مسافرتی با منشأ ویروسی یا باکتریایی است. استفاده از آب و غذای آلوده یا رعایت نکردن اصول بهداشت فردی مهم‌ترین دلایل ابتلا به این بیماری محسوب می‌شوند.این فوق‌تخصص گوارش در ادامه با بیان راهکارهایی ساده برای رهایی از ابتلا به اسهال مسافرتی می‌افزاید: احساس دل‌درد، دل‌پیچه، نفخ و استفراغ از علائم این بیماری آزار دهنده است. از این‌رو توصیه می‌شود تک‌تک اعضای خانواده بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند و ضمن شست‌و‌شوی صحیح دست‌ها از مصرف آب‌های آلوده یا غذاهای مانده یا حتی غذاهای آماده‌ای که از بهداشتی بودن آنها مطمئن نیستند پرهیز کنند.


البته هنگام استفاده از آب بطری‌های بسته‌بندی شده هم بهتر است از باقیمانده آب بطری استفاده نشود. وی در خاتمه عنوان می‌کند: در صورت ابتلای گروه خطر یعنی کودکان، زنان باردار و سالمندان به این بیماری باید در گام نخست آب از دست رفته بدن بیمار با نوشیدن مقادیر مناسبی از مایعات جبران شود. در گام بعدی باید وی را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانند تا تحت درمان مناسب قرار گیرد.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: