کد خبر: ۱۱۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 2016July 04
شفا آنلاین>سلامت جنسی>محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک زودهنگام یا AGA با نوعی از تغییرات هورمونی روبه‌رو هستند که مشابه آنچه هست که در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دیده می‌شود، بنابرای شاید دچار عوارض مشابهی هم شوند.

به گزارش شفا آنلاین،تحقیقات پیشین هم پیشنهاد کرده‌اند که الگوهای از دست دادن مو در مردان که پیش از 30 سالگی رخ می‌دهد، باید معادل فنوتیپیک سندرم تخمدان پلی‌کیستیک در نظر گرفته شوند. محققان هندی در این مطالعه پروفایل هورمونی 57 مرد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک زودهنگام را بررسی کرده و آنها را با32 مرد در همان رده سنی که شواهدی از آلوپسی آندروژنیک زودهنگام نداشتند، مقایسه کردند.


محققان در بررسی‌های خود دریافتند افراد گروه مورد (مبتلا به آلوپسی آندروژنیک زودهنگام)، به‌طور قابل توجهی سطح بالاتری را از تستوسترون کل، دهیدرواپی‌آندروسترون سولفات، هورمون لوتنیزه کننده و پرولاکتین، نسبت به گروه شاهد نشان دادند. از سوی دیگر، سطوح سرمی FSH و گلوبولین باند شده به هورمون جنسی در افراد گروه شاهد، به‌طور معنی‌داری از گروه کنترل پایین‌تر بود. محققان در بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک زودهنگام، میانگین سطح انسولین بیشتری را در مقایسه با گروه کنترل داشته‌اند، هرچند این اختلاف معنی‌دار گزارش نشد. 21 درصد مردان گروه مورد و 9 درصد مردان گروه کنترل، مقاومت به انسولین نشان دادند.


این خصوصیات هورمونی کم و بیش شبیه پروفایل هورمونی زنان مبتلا به PCOS است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که فنوتیپ یکسانی را بروز دهند و مردان با همان خطراتی روبه‌رو باشند که زنان مبتلا به PCOS روبه‌رو هستند، مانند سندرم متابولیک، مقاومت انسولینی، بیماری قلبی‌عروقی و نازایی.

JAMA Dermatology
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: