کد خبر: ۱۱۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 01
شفا آنلاین>تغذیه>همه ما احتمالا خواص هندوانه را می دانیم اگر هم ندانیم این میوه آنقدر خوشمزه است که به خواصش کسی فکر نکند اما خواص دانه های هندوانه برای سلامتی را که میداند؟
به گزارش شفا آنلاین،هندوانه سرشار از مواد مغذی است و یک میوه ایده آل برای رفع عطش در تابستان. اما خیلی ها عادت دارند دانه های هندوانه را جدا می کنند که بهتر است بدانند که این کار اشتباهی است و دانه های هندوانه خواص بسیاری برای بدن دارد و خیلی حیف است که بدن را از این خواص فوق العاده دانه  هندوانه محروم کنیم.

مصرف متعادل دانه هندوانه (مثلا به حالت چای) برای خیلی از بیماری ها توصیه شده است، مانند بیماری های کلیه، بیماری های باکتریایی و…

با خواص دانه های هندوانه بیشتر آشنا شوید تا دیگر آنها را دور نریزید.

خواص دانه های هندوانه برای سلامتی ما

هندوانه یک میوه فصلی سرشار از مواد مغذی است. هندوانه شامل آنتی اکسیدان ها، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، اسیدهای چرب اشباع نشده، و انواع ویتامین‌های A, B,C  است.  هندوانه خاصیت آبرسانی به ارگان های بدن دارد.

دانه هندوانه به عنوان یک ملین عمل می کند

خیلی دانه های دیگر در میوه ها خاصیت ملینی دارند و به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می‌شوند. خیلی ها چای دانه هندوانه دم می‌کنند و برخی دیگر همراه هندوانه دانه ها را می‌جوند. دانه های هندوانه برای درمان انگل روده هم بسیار مفید است.

 دانه هندوانه بدن را پاکسازی می‌کند و سلامت کلیه ها را تضمین می کند.

چای که از دانه هندوانه درست می‌شود از قدیم برای سلامت کلیه و سنگ شکنی کلیه های سنگ ساز استفاده می شده است. دانه هندوانه مدر است و سموم بدن را دفع می‌کند و عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد. دانه ها می‌توانند موادی را که در کلیه جمع شده و باعث ایجاد سنگ می‌شود دفع کنند.

طرز تهیه چای دانه هندوانه :

۴ قاشق غذاخوری دانه هندوانه را له کنید و بعد در ۲ لیتر آب جوشیده برای مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد آن را صاف کنید. تمام این نوشیدنی را در دو روز بنوشید و روز سوم به خود استراحت بدهید و بعد این نوشیدنی را برای مدت چند هفته مصرف کنید. به همین ترتیب که دو روز بنوشید روز سوم استراحت و دوباره تکرار کنید.

دانه های هندوانه برای سلامت قلب و عروق

از آنجا که دانه های هندوانه حاوی آنتی اکسیدان است که به طور موثری رگ های خونی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رگ ها را باز می‌کند و بنابراین برای کسانی که به تصلب شرایین، فشار خون بالا، آنژین  دچارند بسیار مفید است و همچنین تقویت کننده عضلات قلب است.

دانه های هندوانه بسیار مقوی هستند

این دانه های سیاه سرشار از و آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند که در گوجه فرنگی هم یافت می‌شوند. علاوه بر آن حاوی مقدار زیادی منیزیم و روی هستند که برای خستگی مفرط و مزمن بسیار مفید است بنابراین حیف است که این دانه های ریز سیاه را دور بریزیم

دانه های هندوانه برای مردها

در مورد خواص هندوانه برای مردها قبلا گفته ایم علاوه بر اینها دانه های هندوانه برای از بین بردن التهاب و روم پروستات استفاده می‌شوند. التهاب پروستات که معمولا در مردهای بالای ۴۰ سال اتفاق می‌افتد. همچنین این دانه ها برای بهبود قوه جنسی و میل جنسی بسیار مفید است. کافیست ۲ قاشق غذاخوری دانه هندوانه خشک خرد شده را با نیم لیتر آب جوش مخلوط کنیم و بگذاریم ۳۰ دقیقه بماند و بعد آن را بدون صاف کردن بنوشید. این نوشیدنی را برای مدت چند هفته هر روز بنوشید و بعد از ۱۰ روز نتیجه را خواهید دید.

دانه های هندوانه برای درمان اشرشیاکلی 

برای از بین بردن این باکتری روده کافیست ۴۰ دانه هندوانه را خرد کنید و در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانیدو بگذارید سرد شود. می‌توانید این آب را در یخچال نگه دارید. روزانه یک لیتر از این چای را بنوشید برای چندین هفته تا ببینید که چطور این باکتری دفع می‌شود. حتی این دانه ها را جمع کنید و خشک کنید و برای فصل زمستان که هندوانه نیست از این چای برای از بین بردن این باکتری استفاده کنید.

با این اوصاف دیگر دانه های هندوانه را دور نریزید چون این دانه های سیاه کوچک سرشار از مواد مغذی، پروتئین، انواع ویتامین و مواد دیگر است که به آن اشاره کردیم. حتی می‌توانید دانه های هندوانه را در حرارت خیلی کم تفت بدهیم تا خاصیت آن نرود و به عنوان یک میان وعده تخمه هندوانه بخورید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: