کد خبر: ۱۱۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفا آنلاین>سلامت>پرستار یکی از بیمارستان های همدان، به دلیل شدت بیماری که از چند ماه قبل گرفتار آن شده بود، در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.

به گزارش شفا آنلاین، مرضیه شاه کرمی پرستار بیمارستان بعثت همدان بود که پس از ابتلا به بیماری عفونی و مشکلاتی که بر سر راه درمان او قرار داشت، در یکی از بیمارستان های تهران فوت کرد.

مریم شاه کرمی خواهر مرحومه مرضیه شاه کرمی در تشریح وضعیت بیماری خواهرش، گفت: مرضیه شاه کرمی کارشناس پرستاری که در بیمارستان بعثت همدان مشغول به فعالیت بوده است در ۱۱ اسفند ۹۴ به دلیل تب و لرز و گرفتگی صدا از دکتر ... که در همان بیمارستان طبابت می کند درخواست استعلاجی جهت استراحت کرده بود که پزشک مربوطه با درخواست وی موافقت نکرد.

مرضیه شاه کرمی روز بعد به دلیل وخامت بیماری در بیمارستان بعثت همدان بستری می شود.

خواهر پرستار متوفی می گوید: خواهرم بعد از گذشت چند ساعت به اورژانس تحت نظر منتقل و توسط دکتر .... معاینه، سونو و آزمایشات لازم از وی گرفته می شود که جواب همه این معاینات نرمال بوده که عصر همان روز در تماسی که با دکتر ... گرفته شد و شرح حال بیمار را تشریح نمودند، وی بر بالین بیمار حاضر نشده و دستورات لازم را از طریق تلفن ارائه می دهد و بیمار را از طب اورژانس به سرویس عفونی انتقال می دهند و شب او را در بخش جراحی ۳ در اتاق ایزوله بستری می کنند.

صبح روز ۱۴ اسفند، پزشک معالج بیمار را ویزیت سرپایی می کند که بعدازظهر حال بیمار وخامت می یابد و به دلیل وخیم شدن حال بیمار اکو قلب گرفته شد و جواب آن نرمال اعلام گردید و گفتند که یک تاکی کاردین سینوسی بوده است.

خواهر بیمار که خود نیز کارشناس بیهوشی در بیمارستان عشایر خرم آباد است، شب همان روز وخیم شدن حال بیمار را به پرستار شیفت اعلام می کند و از پرستار درخواست دستگاه فشار خون و دستگاه گلوکومتر می کند اما پرستار به دلیل نداشتن دستور از پزشک معالج از ارائه این موارد به خواهر بیمار خودداری می کند.

مریم شاه کرمی می گوید: بعد از گذشت یک ساعت، پرستار مسئول شیفت فشار خون و قند بیمار را چک می کند که فشار بیمار به شدت پایین بوده و با دکتر ... تماس می گیرد و شرح حال بیمار را به وی اطلاع می دهد و پزشک بعد از گذشت چند ساعت بر بالین بیمار حضور می یابد که در طول این مدت حال بیمار رو به وخامت می رود اما پرستار می گوید یک بی حالی معمولی مربوط به آنفلوانزا ست اما متاسفانه بیمار بعد از چند ساعت افت سطح هوشیاری پیدا می کند و پزشک طب اورژانس بیمار را ویزیت می نماید و متوجه می شود بیمار دچار ایست قلبی شده و در حین CPR وی دکتر ... بر سر بالین بیمار حضور می یابد و بعد از احیا به ICU منتقل می شود.

طبق گفته های خواهر بیمار، بیمار در مدتی که در ICU بستری بوده است یک نوبت تشنج کرده و پای راست بیمار «گانگرن» می شود که بعد از گذشت زمانی عفونی شده و در نهایت آمپوته( قطع) می گردد و در حین دیالیز صفاقی یک شریان در شکم بیمار باز شده و بیمار «لاپاراتومی» می شود و مقدار زیادی خون از شکم وی خارج می کنند.

مریم شاه کرمی ادامه می دهد: به دلیل وخیم تر شدن حال بیمار، خواهرم را از همدان به خرم آباد و از آنجا به تهران منتقل کردند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خراسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
سلام
متاسفانه ساختار نظام درمانی در ایران مناسب نیست ومتاسفانه پاسخگویی و جلب رضایت بیماران به دلیل دید عمودی جامعه پزشکی بسیار کم رنگ است. بایستی انسانی تر به بیماران نگاه کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: