کد خبر: ۱۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 2016June 29
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >همزمان با شلیک چند گلوله و انفجار در بخش ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی آتاترک استانبول،این فرودگاه تعطیل شد.

به گزارش شفاآنلاین، شبکه های تلویزیونی ترکیه ساعتی قبل با قطع برنامه های عادی خود از وقوع انفجار در فرودگاه بین المللی آتاترک خبر دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی «ان.تی.وی» متعاقب این انفجار، بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با افکان آلا وزیر کشور و نیز استاندار استانبول در مورد این انفجارها اطلاعات اولیه را کسب کرد.
به گفته ان.تی.وی، طبق برآوردهای اولیه این حمله احتمالا انتحاری بوده است.
به گزارش شبکه های تلویزیونی دهها آمبولانس و نیز خودروهای اطفای حریق به فرودگاه استانبول منتقل شده اند.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان.ترک به نقل از یک شاهد عینی گزارش کرد که صدای شلیک گلوله شنیده شده و متعاقب آن صدای چند انفجار به گوش رسیده است.
هنوز هیچ مقام رسمی ترکیه در این زمینه اظهارنظری نکرده است.
فرودگاه آتاترک استانبول پرترددترین فرودگاه ترکیه است.


دهها کشته و مجروح

منابع خبری از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در پی وقوع حمله مسلحانه و بمب‌گذاری در فرودگاه آتاتورک استانبول خبر دادند.


 خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ترکیه گزارش داد، ده‌ها تن در این انفجارها و تیراندازی‌ها کشته و زخمی شده‌اند. گفته شده که صدای تیراندازی‌ها از پارکینگ فرودگاه شنیده شده است.

در همین حال، بر اساس گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرده که حمله مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول، به کشته شدن حداقل ۲۸ تن منجر شده است. برخی منابع از جمله خبرگزاری آنادولو شمار زخمی‌ها را تا ۶۰ تن گزارش کرده‌اند. خبرگزاری آنادولو همچنین گزارش داده که از این تعداد حال شش زخمی وخیم است.

تلویزیون دولتی ترکیه گزارش کرده است که انفجارها در ترمینال ورودی پروازهای بین المللی رخ داده است. چندین آمبولانس و ماموران ویژه امنیتی به محل اعزام شده‌اند.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه، یکی از مهاجمان با کلاشنیکف به روی مردم آتش گشود. گزارش شده وقتی که ماموران امنیتی قصد داشتند با مهاجمان برخورد کنند که آنها بمب‌های همراه خود را منفجر کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد، برخی منابع محلی ترکیه عنوان کرده‌اند، دو نفر اقدام به پرتاب نارنجک به محوطه فرودگاه کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، بمب‌گذاری اخیر این کشور به جدایی‌طلبان کرد یا گروه داعش نسبت داده شده است.

گزارش‌ها حاکی است که پروازها به مقصد و از مبدا این فرودگاه پس از حمله معلق شده است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: