کد خبر: ۱۱۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016June 28
رئیس انجمن سکته مغزی ایران درگفتگو باشفاآنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن سکته مغزی ایران سکته مغزی را به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشور دانست در حالی که این آمار در دنیا به عامل پنجم مرگ و میر کاهش یافته است.
 دکتر بابک زمانی در آستانه برگزاری جلسه هم اندیشی با مسولان وخیرین که به همت انجمن حمایت از بیماران سکته مغزی وابسته به انجمن علمی سکته مغزی به شفاآنلاین گفت متاسفانه در کشور ما سکته مغزی دومین علت مرگ و میر به شمار می رود.به همین خاطرمردم ومسولان ورسانه هاباید به این معضل جدی توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این در حالیست که سکته مغزی در دنیا به دلیل پیشرفت های درمانی از دومین علت مرگ به پنجمین علت سقوط پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: آمار شیوع سکته مغزی در سنین 20 تا 40 سالگی 3 برابر آمار شیوع ام اس در همان سنین است.

زمانی با اشاره به این که بیماری سکته مغزی محدود به افراد در سنین بالا نیست خاطرنشان کرد: سکته مغزی تا 3 ساعت قابل درمان است و بعد از آن قابل درمان نیست. برای درمان این بیماران در 3 ساعت اول نیز یک هماهنگی خوبی برای آغاز روند درمان بیماران لازم است.

متخصص مغز و اعصاب در ادامه هدف اصلی برگزاری اولین مراسم افطاری انجمن حمایت ازبیماران سکته مغزی را تقویت سازمان سکته مغزی ایران به عنوان یک سازمان مردم نهاد دانست و افزود: در این مراسم پیام ویدوئی رئیس سازمان سکته مغزی دنیا و رئیس سازمان سکته مغزی اروپا پخش خواهد شد.

گفتنی است این مراسم با حضور معاونین وزارت بهداشت، جمعی از هنرمندان و افراد شناخته شده روزپنجشنبه 10 تیر درتهران برگزارخواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: