کد خبر: ۱۱۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016June 28
شفا آنلاین>سلامت>رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از راه اندازی این مرکز به عنوان پیشرفته ترین آزمایشگاه نقشه برداری مغز خاورمیانه در پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا آی افزود: تاسیس اولین آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دو سال پیش با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ستاد علوم شناختی جهت پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فناوری های شناختی آغاز شد و اکنون این آزمایشگاه در پایان مسیر تجهیز خود قرار گرفته است و با پایان ماه مبارک رمضان طی مراسمی گشایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: در این آزمایشگاه پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی 3 تسلا به عنوان نخستین نسل این دستگاه درکشورنصب شده است که قابلیت‌های ویژه‌ای برای امورتحقیقاتی دارد، همچنین دستگاه‌هایی همچون تی ام اس، تی دی سی اس، نوار مغزی و تحریک مغزی از دیگر تجهیزات این آزمایشگاه است.
وی اظهارکرد: تحقیقات درزمینه نقشه برداری مغز درکشورمان نیازمند تجهیزات پیشرفته‌ است،در حال حاضر دستگاه‌های داخل بیمارستان‌ها با هدف درمان و تحقیق بر روی بیماران خریداری شده و برخی از آن فاقد بسیاری از قابلیت‌های تحقیقاتی است.
آی گفت: تجهیزات این آزمایشگاه برای انجام تحقیقات متخصصان خریداری شده است، وجود این مرکز انتظار می رود سرعت رشد تحقیقات بیشتر شود و محققان زمان بیشتری را برای تحقیقات صرف کنند واز آنجا که این مکان آزمایشگاهی ملی است تمام محققان کشور می توانند از امکانات آن بهره برداری کنند.
وی افزود: این آزمایشگاه هویت کاملا مستقل دارد و طی فراخوانی از دانشگاه‌ها ، این مرکز در دانشگاه تهران با توجه به فضایی که در اختیار آزمایشگاه قرارد داده شد احداث و راه اندازی خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: