کد خبر: ۱۱۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۵ - 2016June 27
شفا آنلاین>سلامت> جیم لی کورتیس (Jamie Lee Curtis) احتمالا به دلیل اولین بازی‌اش در فیلم هالوین اصلی (هالوین 1) در سال 1978، یا بازی او به عنوان مادر لیندسی لوهان (Lindsay Loahn) در فیلم جمعه نحس (freaky Friday) (که با این فیلم نامزد گلدن گلوب شد) کسب شهرت کرده است.
به گزارش شفا آنلاین، اما، دور از انصاف نیست اگر ادعا کنیم بهترین لحظه‌ای که در صحنه داشته، در سال 2008 به عنوان سخنگو برای بیش از 12 شرکت، تبلیغ برای ماست Activia است.

       کوریتس در هر اجرای 30 ثانیه‌ای‌اش در مورد مواردی مثل اسهال و یبوست صحبت کرده و در دل این ماست گران آمریکایی، منفعت‌های پروبیوتیک‌ها را بازگو می‌کرد.

       با اینکه Activita دیگر اجازه این ادعا را که ماست‌هایش به صورت اثبات شده به هضم غذا کمک می‌کند، ندارد (به این نتیجه رسیدند که این ماست به اندازه ماست‌های دیگر موثر است)، پروبیوتیک‌ها مشهور شدند. پژوهش‌ها برای اثبات اینکه یک کپسول پر از باکتری می‌تواند به طور کلی سلامت را تقویت کند، ادامه دارد.

پروبیوتیک‌ها چه کار می‌کنند؟
       بدن شما هم از داخل و هم از بیرون پر از میکروب است، در واقع باکتری‌ها از تعداد سلول‌های بدن بیشتر هستند. اما قبل از اینکه تمام بدن خودتان را ضدعفونی کنید، بدانید که اکثر این میکروب‌ها واقعا مفیدند و در شکم و روده‌های شما زندگی می‌کنند.

       میکروب‌های روده نقش بسزایی را در هضم غذا، ایمنی، سطوح انرژی و توانایی بدن برای شکستن و استفاده از مواد مغذی دارند. همچنین میکروبیوم سالم روده با سلامت ذهنی نیز ارتباط دارد. مطالعات نشان می‌دهد که ارتباط قوی بین روده و سلامت مغز وجود دارد و گاهی آن را محور مغزی - روده ای گویند. اخیرا پژوهشگران دریافته‌اند که داشتن میزان طبیعی باکتری مفید شکم، احتمال بروز افسردگی را در بیماران کاهش می‌دهد.

       گرچه باکتری‌های پروبیوتیک، جایگزین خوبی هستند، دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها سطح باکتری‌های هضم کننده را افزایش داد. با آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک شما تجویز می‌کند، عفونت از بین می‌رود اما می‌تواند میزان طبیعی میکروب‌های بدن شما را هم کاهش دهد. پروبیوتیک‌ها غذا یا موادی هستند که می‌توانند با ورود میکرگانیسم‌های سالم به بدن این مشکل را حل کنند.

منفعت‌های بالقوه
       دریافت پروبیوتیک مستقیما سلامت روده شما را تحت تاثیر قرار داده و روده شما کارهای بیشتری به جز هضم غذا انجام می‌دهد. وقتی که مشکلی در روده به وجود می‌آید، مثل عدم تعادل باکتری یا تروما (زخم یا التهاب)، این مشکل، کل بدن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

       پژوهشگران دریافته‌اند که بیماران مبتلا به نشانگان روده تحریک‌پذیر (این بیماران اغلب در سراسر سیستم گوارشی خود، عدم تعادل باکتری دارند)، به احتمال بیشتری دچار افسردگی و پرخاشگری می‌شوند. همچنین، عدم تعادل فلور گوارشی، با بیماری‌هایی از قبیل چاقی، دیابت نوع دو، سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی، سرطان کولورکتال و آلزایمر مرتبط است. همانطور که در بالا ذکر شد، با پشتیبانی از روده با پروبیوتیک‌ها احتمال ایجاد افسردگی کاهش می‌یابد، اما از دیگر بیماری‌های مزمن هم جلوگیری می‌شود.

       دستگاه گوارش سالم، شما را در برابر بسیاری از بیماری‌های خطرناک مصون می‌کند، و خلق و خوی شما را نیز بهبود می‌بخشد. در واقع، تعداد سلول‌های تولید کننده سروتونین در کولون بیشتر از مغز است. دانشمندان با وارد کردن باکتری‌های گوارشی موش‌های جسور به موش‌های خجالتی نشان داده‌اند که بعد از این کار، موش‌های خجالتی، جسورتر شده‌اند.

       همچنین پروبیوتیک‌ها، به دستگاه ایمنی کمک می‌کنند. بسیاری از گونه‌های باکتریایی با عملکرد بهتر ایمنی مرتبط هستند و حتی می‌توانند از خطر عفونت با ویروس‌هایی مثل سرماخوردگی جلوگیری کنند.

       همچنین مکمل‌های پروبیوتیک می‌توانند تنظیم و سلامت گوارشی را بهبود بخشند. Activia به این دلیل معروف شد که به 65 میلیون آمریکایی مبتلا به یبوست مزمن کمک کرد، اما منابع پروبیوتیکی بسیاری مشکلات گوارشی را مثل اسهال، یبوست، سوءهاضمه، گاز و حتی سوزش معده تحت تاثیر قرار می‌دهند.

     
EcoWatch
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: