کد خبر: ۱۱۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۵ - 2016June 24
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: یکی از راههای پاکسازی بدن گرسنگی کشیدن است، پس روزه‌داری نه‌تنها برای بدن ما مضر نیست بلکه بسیار نیز مفید است و به پاکسازی و دفع مواد زائد بدن کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، فاطمه نجات‌بخش, درباره رمضان اظهار داشت: ماء الشعیر طبی نوشیدنی‌ای بسیار مفید است که ارزش غذایی زیادی دارد و می‌تواند به کاهش حرارت بدن و یبوست افراد در رمضان کمک کند.

به‌گفته وی بنابراین استفاده از آن در طول ماه رمضان در وعده دو ساعت بعد از افطار به‌خصوص در کسانی که حرارت بالایی دارند و یا شاهد خشکی در پوست یا مزاجشان می‌شوند, می‌تواند خیلی مفید و کمک کننده باشد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از راههای پاکسازی بدن گرسنگی کشیدن است، بنابراین 18 ساعت روزه‌داری در ماه رمضان بسیار به بدن فایده می‌رساند و موجب پاکسازی و دفع فضولات از بدن می‌شود؛ پس روزه‌داری نه‌تنها برای بدن ما مضر نیست بلکه بسیار مفید است و به پاکسازی و دفع مواد زائد بدن کمک می‌کند.

سکنجبین به کاهش حرارت بدن و رفع تشنگی کمک می‌کند

چایچی نیز در بخش دیگر برنامه سرتان سلامت گفت: یکی از نوشیدنی‌های خوب در رمضان شربت سکنجبین است، چه‌بهتر که بعد از افطار تا سحر به‌تدریج شربت سکنجبین خورده شود, همچنین می‌توانید از تخم شربتی یا تخم ریحان یا خاکشیر هم در سکنجبین اضافه کنید که به رفع تشنگی و کم کردن حرارت بدنتان هم کمک می‌کند.

همچنین فاریابی نیز در این برنامه اضافه کرد: یکی از نوشیدنی‌هایی که برای رفع عطش و تشنگی بعد از افطار خوب و در طول ماه رمضان خوب است, آب‌میوه‌ها هست خصوصاً آب‌میوه‌های انار، سیب، به و گلابی، هم معده را تقویت و هم تشنگی را رفع می‌کند.

استحمام در روزه‌داری به بدن آسیب وارد می‌کند

مقیمی نیز عنوان کرد: خیلی از افراد در طول روز از تشنگی شکایت می‌کنند, باید بدانید که حمام در زمان روزه‌داری به بدن آسیب وارد می‌کند و باید حمام رفتن را به بعد از افطار موکول کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: