به گزارش شفا آنلاین،مهناز ابراهیمی گفت:از حدود یک قرن پیش زمانی که شرکتهای دخانیات زنان را تبلیغات فریبنده هدف قرار دارند تعداد زنان سیگاری افزایش یافت.
وی ادامه داد: شرکتهای دخانی تلاش کردند تا از طریق تبلیغاتی که مدلهای جذاب و مورد پسند زنان را نشان میداد پیامهای تبلیغاتی خود را با تمایلات زنانه و دخترانه متناسب کنند.
ابراهیمی گفت: این شرکتها با پیام انتخاب خود را پیدا کنید و با نشان دادن زنانی از زمینههای قومی و نژادی مختلف زنان و دختران را هدف گرفتند این پیام نشان میداد که سیگار کشیدن با آزادی و قدرت زنان ارتباط دارد.
این کارشناس دخانیات گفت:ترفند دیگر این شرکتها شامل پیشنهاد تخفیف غذا یا اجناس خانگی،هدیه دادن یا دفترچه تلفن یا لباس با خرید سیگار بود.
ابراهیمی گفت:در سال 2010 حدود 200 میلیون زن در سراسر جهان سیگار مصرف میکردند که نیمی از آنها در کشورهای با درآمد بالا و نیمی دیگر در کشورهای با درآمد پایین بودند.
وی تصریح کرد: آمارها نشان میدهد در سال 2010 در کشور ما نیز 9 دهم درصد دختران 13 تا 15 ساله و کمتر از یک درصد زنان 15 تا 64 ساله به صورت روزانه سیگار مصرف میکردهاند.