کد خبر: ۱۱۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۵ - 2016June 24
شفا آنلاین>اجتماعی>بعد از عمل جراحی لوزه؛ حالا 53 روز است که «الینا فروتن» دخترک معصوم 6 ساله روی تخت بیمارستان به خواب عمیقی فرو رفته و چشمان زیادی نگران حال وی است و دست‌های بسیاری در شب‌های قدر برای او دعاگو هستند.

به گزارش شفا آنلاین، 13 اردیبهشت امسال با یک عمل جراحی، دخترکی 6  ساله در یکی از بیمارستان‎های شهرستان گرگان به کما رفت، بروز این شرایط منجر به تشکیل دو تیم ویژه پزشکی شد تا علت ماجرا مشخص شود و تاکنون که 53 روز از آن عمل جراحی می‎گذرد دستگاه‎های نظارتی و تیم ویژه پزشکی در استان گلستان همچنان در حال بررسی موضوع هستند.

* تیم پزشکی منع از کار نشده است/ قصور پزشکی محرز نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان اظهار کرد: هر شکایتی که از اقدامات پزشکی صورت بگیرد در دادسرا، معاونت درمان و نظام پزشکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا قصور یا عدم قصور پزشکی مشخص شود.

سیداحمد حسینی با بیان اینکه نظام پزشکی در حال بررسی پرونده است، افزود: تیم پزشکی منع از کار نشده چراکه هنوز قصور پزشکی محرز نشده است.

وی بیان کرد: کالبدشکافی یکی از راه‎هایی است که می‎توان تشخیص داد، اما بچه‎ای که زیردستگاه است را نمی‎توان کالبدشکافی کرد، تعیین تقصیر کمی سخت است، همه از این وضعیت نگران هستند حتی پزشک الینا هم چندین عمل جراحی خود را تعطیل کرده است و تمرکز لازم را ندارد، ما هم می‎دانیم والدین بیمار از هر کسی بیشتر ناراحت هستند و سلامت الینا آرزوی همه ما است.

حسینی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 50 روز الینا روی تخت بیمارستان است، افزود: اکسیژن از طریق شیلنگ و غذا از طریق لوله به بیمار می‎رسد امکانات لازم برای بهبودی تعبیه شده و بیمار تحت مراقبت ویژه است.

* پرونده الینا فروتن در حال بررسی است

پیش از این دادستان مرکز استان گلستان نیز در خصوص وضعیت پرونده الینا فروتن اعلام کرد: بر اساس اظهار نظر نظام پزشکی احتمال اینکه این دختربچه به چرخه حیات برگردد وجود دارد؛ ولی ما منتظر قطعی شدن جواب پزشکی قانونی هستیم.

حجت‎الاسلام سیدمصطفی حقی با اشاره به اینکه پرونده‎های قضایی باید روند قانونی خود را طی کند، گفت: پرونده‎های قضایی نباید با یکسری اطلاع‎رسانی و ایجاد موج از حالت قضایی خارج شود، قاضی باید بدون دغدغه و فشار اجتماعی به کار خود ادامه و پرونده قضایی را بررسی کند.

دادستان مرکز گلستان با تأکید بر اینکه مردم نباید اسیر موج رسانه‎ای شوند، اظهار کرد: این پرونده نیز مانند سایر پرونده‎ها باید نظرات کارشناسی بر روی آن اعمال شود، رأی صادر قابل اعتراض خواهد بود اما در حال حاضر این پرونده در جریان بررسی قرار دارد.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: