کد خبر: ۱۱۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵ - 2016June 23
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره(س) اصفهان گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماری نقص ایمنی اولیه به همراه ۲۴ بیماری دیگر در شمار بیماری‌های صعب‌العلاج (خاص) قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین،سید محمد باقر حجازی افزود: صعب العلاج به بیماری های مزمنی گفته می‌شود که نیاز به حمایت جدی دولت و بیمه‌ای دارد و در صورت عدم حمایت‌های مالی از افراد مبتلا به آن، بیماران در معرض خطر جدی پیشرفت بیماری و مرگ و میر قرارمی گیرند.

مدیر عامل انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره(س) تصریح کرد: وزارت بهداشت با اختصاص ماهانه یارانه دارویی و پرداخت فرانشیز درمانی به این بیماران از سوی انجمن خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه در اصفهان تا حدودی توانسته‌ است نگرانی این بیماران و خانواده‌های آنها را رفع کند.

در بیماری نقص ایمنی، سیستم دفاعی بدن دچار نقص یا کاهش عملکرد می شود بنابراین دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌ نمی تواند در برابر میکروب‌ها اعم از باکتری، ویروس‌ و قارچ‌ها و هرگونه جسم خارجی دیگر از خود محافظت کند.

این بیماری به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود و آلرژی، عفونت های پی در پی، مننژیت و سرطان از علایم بیماری نقص ایمنی به شمار می رود.

بر اساس سند برنامه تحول نظام سلامت بیماری هایی مانند هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، پیوند کلیه، کاشت حلزون، سرطان، سوختگی، بستری طولانی مدت در بخش های ویژه، بیماری های روانی، پیوند اعضا و فراهم آوری، مسمومیت ها، اسکولیوز، صرع مقاوم به درمان، هپاتیت مقاوم در تالاسمی و هموفیلی، جراحی DBS برای بیماران پارکینسون و دیستونی جزو بیماری های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است.

بسته حمایتی برای این بیماران با هدف حفاظت مالی از بیماران نیازمند در برابر هزینه های کمرشکن سلامت، پوشش فرانشیز و هزینه خدمات غیر بیمه ای ضروری، پوشش فرانشیز موارد بستری بیماران نیازمند مبتلا به بیماری های غیر ویژه و توسعه مراقبت های نظام مند از بیماران ویژه اجرا می شود.

بیش از 300 بیمار نقص ایمنی از شهرهای مختلف کشور زیر پوشش انجمن خیریه صدیقه طاهره (س) اصفهان هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: