کد خبر: ۱۱۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016June 21
شفا آنلاین>سلامت>رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون فقط برای تعدادی از فرآورده های روغنی مجوز ورود به کشور صادر شده است.
به گزارش شفا آنلاین،رستگار رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون تعدادی از فرآورده های روغنی تراریخته تحت نظارت وزارت بهداشت و بعد از اعمال قوانین سخت گیرانه از سوی کمیته زیستی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، تاییدیه ورود به کشور را اخذ کرده اند.

وی از تحت بررسی بودن روغن کتان تراریخته نیز خبر داد و افزود: فرآورده های روغنی به علت فرآورده بودن از ایمنی بالاتری نسبت به دانه ها برخوردارند چراکه روغن ها از دانه ها گرفته می شوند و جزئی از دانه ها هستد، اما دانه ها از بسیاری مواد همچون پروتئین شامل شده و همین امر بررسی را دشوار می کند.

رستگار برچسب گذاری این فرآورده ها را اجباری خواند و بیان کرد: برای تمام فرآورده ها پس از انجام بررسی، با برچسب GMO اجازه عرضه در بازار وجود دارد. از طرفی اگر نظارتها در این زمینه کافی نباشد، فرآورده ها از مسیر قاچاق وارد می شوند.

وی یادآور شد: این قبیل محصولات با استقبال بالای کشورهای پیشرفته مواجه بوده و به عنوان فناوری نوین شناخته می شود. با برچسب گذاری می توان محصول را با خیال راحت در دسترس عموم قرار داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: