کد خبر: ۱۱۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016June 22
شفا آنلاین>سلامت> آنچه می‌خورید و چگونگی مصرف آن و همچنین میزان جویدن غذایتان می‌تواند به عنوان بخشی از وزن احتمالی آتی شما در نظر گرفته شود.
به گزارش شفا آنلاین، متخصصان برای جلوگیری از اضافه وزن توصیه‌های زیر را پیشنهاد می‌دهند:
        هیچ گاه حین غذا خوردن، آب نخورید. اما خوردن دست‌کم یک لیوان آب پیش از غذا توصیه می‌شود.

        تا جایی که می‌توانید از فرآورده‌های حاوی چربی جامد، شکر افزوده یا غلات و آرد تصفیه شده استفاده نکنید؛ زیرا هنگام تهیه مواد تصفیه شده، فیبر از آن جدا می‌شود، نان و بیسکوئیت تهیه شده از آن‌ها احساس سیری ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود بیشتر بخورید.

        از وعده‌های غذایی‌تان نکاهید یا بیش‌ازحد غذا نخورید. برخلاف تصور همگان، گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره‌سازی چربی افزایـش یابد. هنگامی‌که برای مدتی طولانی غذا نمی‌خورید، بدن شما به دلیل محروم ماندن از مواد غذایی دچار آشفتگی می‌شود و هنگامی‌که دوباره شروع به خوردن می‌کنید، بدن شما گمان می‌کند که باید کالری مصرفی را به چربی تبدیل نماید.

        تا جایی که می‌توانید در رستوران یا در برابر تلویزیون و کامپیوترغذا نخورید. غذا خوردن در این مکان‌ها سبب نادیده گرفتن حجم غذای دریافتی و در نتیجه افراط در دریافت غذا می‌شود.

        خوردن بیش‌ازحد تنقلات با کالری بالا، نوشیدن نوشابه‌های پرکالری یا نوشیدن الکل می‌تواند علاوه بر اضافه‌وزن به‌سلامت شما از جهات دیگر هم ضرر بزند.

        تا جایی که می‌توانید از خوردن‌های احساسی خودداری کنید. میان خوردن از سر گرسنگی و خوردن‌های احساسی تفاوت قائل شوید. هنگامی که بدانید چه شرایط و احساساتی شما را بی‌درنگ به سمت غذا خوردن می‌برد می‌توانید با روش‌هایی از این تله رهایی پیدا کنید.Health
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: