کد خبر: ۱۱۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016June 21
شفا آنلاین>اجتماعی>گزارش مقامات دولتی آمریکا نشان می‌دهد حدود یک نفر از هر 13 فرد بزرگسال جوان در این کشور در سال 2014-2013، دارای افکار جدی خودکشی بوده است.
  به گزارش شفا آنلاین،   به گفته محققان این آمار 4/7 درصدی، 6/2میلیون آمریکایی 18 تا 25 ساله را در برمی‌گیرد.

       کانا انوموتو از سازمان خدمات بهداشت روانی و سوءمصرف مواد آمریکا SAMHSA که این گزارش را منتشر کرده، می‌گوید: «خودکشی یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در میان جوانان و قابل‌پیشگیری است.»

       به گفته دکتر رابرت دیکر، روانپزشک کودک و نوجوان راه‌های کمک برای این افراد دچار مشکل وجود دارد؛ اما کارهای بیشتری باید انجام گیرد. او می‌گوید که برداشتن موانع بر سر راه بهداشت روانی، بهبود دسترسی به خدمات بهداشت روانی و افزایش آگاهی از خطوط تماس مداخله در بحران همگی لازم هستند.

       میزان‌های افکار خودکشی از 3/10 درصد در ایالت نیوهمپشایر تا 2/6 درصد در تگزاس متفاوت است. سایر ایالت‌هایی که بیشترین نرخ را دارند، آلاسکا، ایندیانا، میشیگان، مونتانا، نوادا، اوهایو، اورگون و یوتا هستند. بعضی ایالت‌هایی که کمترین میزان را دارند عبارتند از: آرکانزاس، کنتیکت، فلوریدا، جورجیا، کانزاس، می‌سی‌سی‌پی، نیومکزیکو و کارولینا جنوبی.

       دیکر می‌افزاید: «ممکن است این تفاوت‌ها ناشی از اختلاف ایالت‌ها در موضوعات خانوادگی، مصرف مواد، افسردگی، مسائل اقتصادی و دسترسی متفاوت به خدمات درمانی باشد.»

       بر طبق این گزارش بین سال‌های 2012 تا 2013 و 2013 تا 2014، میزان افکار جدی خودکشی در جوانان در سطح کشوری در آمریکا تقریبا مشابه باقی‌مانده است.

       جیل امانوئل، روانشناس در مرکز اختلالات اضطرابی و خلقی در انستیتوی روان کودکان در نیویورک می‌گوید این گزارش برجسته کردن جدیت و شیوع این معضل تعیین‌کننده است.

       «انجمن خودکشی‌شناسی آمریکا» می‌گوید علائم هشداردهنده خودکشی قریب‌الوقوع شامل فکر کردن و یا صحبت کردن در مورد کشتن خود، افزایش سوءمصرف از الکل یا مواد مخدر، حس بی‌هدفی یا ناامیدی؛ یا کناره‌گیری از دوستان، خانواده یا ارتباطات اجتماعی دیگر است.

       سایر علائم هشدار، خشم کنترل نشده، بی‌مبالاتی یا تغییرات خلق‌وخوی قابل‌توجه هستند.
HealhDay
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
شما ها.. یه آمار هم از جوانان بدبخت خودمون بگیرین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: