کد خبر: ۱۱۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 20
شفا آنلاین>سلامت>محققان استرالیایی می‌گویند خوردن میوه‌ها و نان‌های سرشار از فیبر یکی از راه‌های داشتن عمر طولانی و زندگی بدون امراض گوناگون است.
 به گزارش شفا آنلاین،در این مطالعه ۱۶۰۰ نفر افراد بالای ۴۹ سال که هیچ‌گونه سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان نداشتند، به مدت یک دهه موردمطالعه قرار گرفتند و دریافتی فیبر و عادات غذایی آن‌ها موردبررسی قرار گرفت. در پایان این مطالعه، ۲۵۰ نفر «سالمند موفق» نام گرفتند که به هیچ بیماری اعم از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، اختلال شناختی، دیابت و هیچ مشکل بهداشتی دیگری دچار نبودند.

       این مطالعه در ادامه نشان می‌دهد غذای این افراد در طول زندگی حاوی مقادیر بالای فیبر بوده است. این مطالعه نشان داد افرادی با دریافتی بالاتر فیبر، در مقایسه با کسانی که دریافتی کمتری از فیبر داشتند، ۷۹ درصد بیشتر سالمندی موفق را تجربه کرده‌اند.

       دو مطالعه دیگر که در این هفته در ژورنال BMJ و Circulatio- منتشر شده است حاکی از آن است که غذاهایی با دانه کامل غلات که دارای فیبر بیشتری هستند، با کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان ارتباط دارد. فیبر در میوه‌ها، غلات کامل، حبوبات یافت می‌شود و با سالمندی سالم ارتباط دارد. نویسندگان این پژوهش که در ژورنال پیری‌شناسی: علوم پزشکی و علوم زیستی منتشر شده، می‌گویند تاثیرات فیبر در رژیم غذایی و سالمندی سالم با توجه به منابع غذایی آن متفاوت است. درحالی‌که محققان برخی از عوامل سبک‌زندگی همچون سیگار کشیدن یا داشتن وزن متعادل را به حساب آورده‌بودند، ولی ورزش کردن و عادات خواب را در نظر نگرفته بودند. بااین‌حال محققان بر این باورند که تمامی تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آن است که غذاهای گیاهی مانند غلات سبوس‌دار، میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌ها انواع بیماری‌ها را از بدن دفع می‌کنند.Foxnews
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: