کد خبر: ۱۱۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 20
شفا آنلاین>اجتماعی>پدران انگلیسی کمترین امتیاز مشارکت را در امور فرزندانشان در میان کشورهای توسعه‌یافته کسب کردند
به گزارش شفا آنلاین، از هر یک ساعتی که مادر انگلیسی صرف فرزندش می‌کند، پدر فقط 24 دقیقه وقت می‌گذارد.


       این امتیاز، انگلیس را در انتهای فهرست 15 کشور پیشرفته در این زمینه قرار داده است. نکته تامل برانگیز اینجاست که در رتبه‌بندی 21 کشور از لحاظ تساوی زمان مرخصی زایمان برای هر دو والد، انگلستان جایگاه یازدهم را اشغال کرده است.

       از سوی دیگر آقایان انگلیسی رتبه پنجم را در مشارکت در امور خانه‌داری کسب کرده‌اند: 34 دقیقه در برابر هر یک ساعت کار همسرانشان. طبق مطالعات سازمان برابری در خانواده‌ها، کشورهای اسکاندیناوی 5 رتبه ابتدای برابری جنسیتی را دارا هستند وکشور سوئد برای چندین سال متوالی در صدر قرار گرفت.

محققین سه عامل را به عنوان موانع کلیدی دستیابی به برابری جنسیتی در ارتباط با امور فرزندان معرفی می‌کنند:
       تفاوت سطح درآمد، نابرابری مرخصی زایمان و مرکزیت مادران در امور رفاهی خانواده. بنا بر اظهارات مدیر انستیتیوی ابوت (پدرانه) انگلستان، علی‌رغم تمایل پدران انگلیسی به مشارکت بیشتر و خواست جدی همسرانشان در این ارتباط، نظام اداری انگلستان در فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب مشارکت موفق نبوده و مادامی که زیرساخت‌های لازم فراهم نشود، عدم مشارکت متعادل ادامه داشته و به بنیان خانواده و آینده فرزندان لطمه وارد می‌آید.

       تفاوت پرداخت حقوق زن و مرد در انگلستان 4/17 درصد است که سبب سقوط این کشور به رتبه 15 در بین 22 کشور شده است. منصفانه‌ترین حقوق در زلاندنو پرداخت می‌شود، با اختلاف 6/5 درصد. ماریا میلر، نماینده مجلس و رئیس کمیته رفع تبعیض جنسیتی از بانوان، می‌گوید که صاحبان مشاغل و صنایع نباید بیش از این نسبت به انقلاب پرورش کودک که با ورود به قرن 21 رخ داده، بی‌تفاوت باشند. شکاف پرداخت حقوق، مادامی که مشارکت در تربیت فرزندان برقرار نشود، ادامه خواهد یافت. پذیرش مسئولیت بیشتر از طرف پدران خصوصا در هنگام خردسالی فرزندانشان موثرترین ابزار برای حذف این شکاف است.

این مقاله در آستانه روز پدر در انگلستان برای آگاه‌سازی افکار عمومی منتشر شده است.

Indipendent
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: