کد خبر: ۱۱۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفا آنلاین>سلامت>شرکت دارویی Oramed که یک شرکت داروسازی کوچک است، اعلام کرد براساس داده‌های ابتدایی از یک کارآزمایی که در مراحل میانی قرار دارد، تجویز آزمایشی انسولین خوراکی به‌طور چشمگیری می‌تواند گلوکز خون شبانه بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد.
به گزارش شفا آنلاین، این نتایج، بسیاری از آنهایی را که معتقد بودند انسولین را نمی‌توان به‌صورت خوراکی تجویز کرد، غافلگیر کرد، چراکه شک داشتند نتواند از هجوم ترشحات گوارشی جان سالم به‌در ببرد و موثر واقع شود. Oramed از یک پوشش محافظ و یک دوز بالا و کافی از انسولین استفاده کرده است، بنابراین اگر قسمت زیادی از آن تخریب شود هنوز مقداری از این هورمون که از نظر بالینی سودمند است، به بدن می‌رسد. پیش از آنکه این دارو که تحت عنوان ORMD-0801 شناخته می‌شود، بتواند تاییدیه دریافت کند، باید نتایج مثبت آن در یک فاز III گسترده‌تر مجددا تکرار شود، اما داده‌های حاصل از فاز II کارآزمایی که شامل 180 بیمار می‌شود،

        نشان دهنده یک نقطه عطف بزرگ است. Nadav Kidron، مدیر اجرایی Oramed در یک مصاحبه تلفنی اظهار داشت: «این یک مسیر طولانی است، اما بالاخره شک و تردیدها کنار رفت، انسولین خوراکی کار می‌کند.»

       این مطالعه 28 روزه شامل بیمارانی می‌شد که دیابت نوع 2 آنها با متفورمین به خوبی کنترل نشده بود. بیماران پیش از خواب داروی خود را دریافت می‌کردند و سطح قند خون آنها در طول شب به طور مداوم کنترل می‌شد. آنهایی که انسولین خوراکی دریافت کرده بودند، در مقایسه با دارونما، یک کاهش 5/6 درصدی در میانگین قندخون شبانه داشتند. این شرکت می‌گوید هیچ عارضه جانبی جدی، مشکل هیپوگلیسمی یا قند خون پایین خطرناک گزارش نشده است. Oramed می‌گوید قصد دارد با فرارسیدن زمان آنالیز همه نتایج، اطلاعات با جزئیات بیشتری را منتشر کند.

       اگرچه انسولین معمولا با نوع 1 دیابت همراهی دارد، بسیاری از مبتلایان به دیابت نوع 2 سرانجام بیماریشان تا حدی پیشرفت می‌کند که به انسولین نیاز پیدا خواهند کرد. نزدیک به 400 میلیون نفر در سراسر دنیا مبتلا به دیابت هستند که بیش از 90 درصد آن نوع 2 است. انتظار می‌رود یک انسولین خوراکی بی‌خطر و موثر، چنانچه بتواند تاییدیه دریافت کند، به یک محصول چند میلیارد دلاری تبدیل شود.

       جاذبه اصلی قرص انسولین، گذشته از اینکه فرد از تزریق کردن رهایی پیدا می‌کند، این است که این حالت به انسولین طبیعی که در پانکراس تولید شده و مستقیما به کبد می‌رسد، نزدیک‌تر است. ORMD-0801 از روده به کبد می‌رود، در حالیکه انسولین تزریق شده پیش از آنکه به کبد برسد در تمامی بدن چرخش می‌کند. برخی پزشکان معتقدند سطوح بالای انسولین در گردش در زمان استراحت بدن می‌تواند سلامتی را به مخاطره بیندازد.Medical Daily
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: