کد خبر: ۱۱۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 18
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سفر سه پزشک متخصص بین المللی برای درمان و ارتقای سلامت ایثارگران و جانبازان به ایران خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، ایرج عربی گفت: موضوع دعوت از اساتید بنام و مطرح بین‌المللی پزشکی پیرو سیاست ‌های بنیاد شهید و بر اساس استراتژی هدف‌گذاری شده در درمان ایثارگران در برنامه ‌های جاری معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری و اجرا می ‌شود.
وی افزود: در همین راستا پروفسور «والتر اشتومر» فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب از کشور آلمان، پروفسور «استفن آنتونی ولف» فوق تخصص جراحی ترمیمی فک و صورت و پروفسور «جواد پرویزی» فوق تخصص جراحی ارتوپدی زانو و لگن از کشور آمریکا برای ویزیت و درمان جانبازان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهریور و مهر ماه به کشورمان سفر می کنند.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: آن دسته از ایثارگرانی که از مشکلات مربوط به تخصص پزشکان یاد شده رنج می ‌برند، می توانند برای تشکیل پرونده با شماره تلفن 42684351 – 21 ستاد جذب متخصصان تماس بگیرند.
بنیاد شهید از ابتدای امسال تاکنون شماری از متخصصان بین المللی را برای درمان ایثارگران به کشور دعوت کرده است که معاینه و عمل جراحی خانواده های معظم شهدا و جانبازان توسط تیم پزشکی پروفسور حسین مهدیان، فوق تخصص ستون فقرات از کشور انگلستان طی هشتم تا چهاردهم خردادماه انجام شد که در این دوره زمانی 155 تن به صورت سرپایی معاینه شدند.
از ایثارگران و خانواده های شهدایی که توسط پروفسور مهدیان ویزیت شدند، 10 تن ، تحت عمل جراحی و 45 تن از جانبازان بلوک عصبی هم تحت معاینه و مشاوره درمانی قرار گرفتند.
همچنین ویزیت و درمان خانواده معظم شهدا و جانبازان توسط پروفسور«یورگنس» فوق تخصص کتف و شانه ازکشور آلمان انجام شد. این پزشک آلمانی اواخر اردیبهشت ماه 1395 به ایران سفر کرده بود.
در این رابطه پروفسور «فدریکو» و پروفسور «هادر»، متخصصان تشنج، صرع و جراحی مغز، 29 فروردین ماه به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ویزیت و درمان جانبازان دارای مشکلات تشنج و صرع به ایران آمدند و به مدت پنج روز در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) به معاینه جانبازان پرداختند.
براساس آمار بنیاد شهید، شمارجانبازان کشور 546 هزار و 108 تن است که از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمارمی آیند و 225 هزار و 580 تن (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
برچسب ها: سلامت ، جانبازان ، صرع
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهروزبرومند
|
United States
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
شگفت انگیز است با داشتن بسیاری پزشکان دلسوز و ورزیده چرا باید پزشک برای بررسی و درمان خانواده های ایثار گران از بیرون از کشور بیاوریم؟ آیا بنیاد شهید با پزشکان ایران مشگلی دارد؟ آیا پزشکانی که از خارج به ایران میایند بادرنظر گرفتن هزینه آمد و رفت و ماندن در ایران و هدایا و دیگر امتیاز ها ارزانتر تمام میشوند؟ پس از آنکه این پزشکان به کشور خود بازگشتند چه کسی دنبال کار آنان را خواهد گرفت؟ اگر . بیماری از کار آنان آزرده شد چه راهی برای شکایت دارد؟ زیراآنان دیگر در ایران نخواهند بود؟ آیا این پزشکان با روجیه و اخلاق و فرهنگ مردم ایران آشناتر هستند.؟ و آخر آنکه پزشکان در ایران باید باگذرانیدن امتحان دست به درمان بیماران بزنند. این پزشکان چگونه اجازه پزشکی یافته اند؟ و بالاخره این حرکت که پزشکانی از خارج پنج روز در بیمارستان خاتم الاانیا به بررسی و درمان بیماران بنیاد شهید بپردازند توهین به پزشکان ایرانی است و بایدنظام پزشکی جلوی این اهانت ها را بگیرد. جای بسی شرمندگی و خجالت است.امید که اگر نظام پزشکی نمیتواند ،وزارت بهداشت ،درما ن و آموزش پزشکی از اینگونه کارهای نادرست که برای آبروی کشور خوب نیست جلوگیری نماید.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
آیا پزشکان بیمارستان خاتم الانبیاء ، توان و تخصص درمان های آنها را ندارند؟!
مگر بیمارستان های فوق تخصصی ما به گفته مسئولان، مجهز به دستگاه های روز دنیا نیست؟
یعنی آن پزشکانی که دعوت می شوند تمامی دستگاه ها و وسایل پزشکی را به همراه خود به داخل مملکت می آورند؟!
اگر نمی آورند، پس چرا این جانبازان عزیز، توسط خود پزشکان خاتم الانبیا درمان نمی شوند؟!
حال فرض را بر این بگیریم که کار پزشکانی که از خارج از کشور می آیند بهتر باشد، آیا تضمینی وجود دارد که پیگیری از طرف آنها در آینده صورت پذیرد؟!
اصلا چطور باید در آینده به آنها دسترسی داشت؟!
هزینه آنها چگونه تامین می شود؟!
دکتر فیروزفصیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
در مورد استخدام پزشكان تاريخ گذشته خارجي و ترجيح انان به پزشكان بسيار خوب ميهن مان

استاد فرزانه جناب اقاي دكتر بهروز برومند به اين نكته در شفا انلاين اشاره مبسوطى داشتند كه حقير نيز. در تاييد فرمايش ايشان عرض ميكنم:

ما نمي فهميم تكليفمان با برخی مسولان چیست
در مواردي فرياد و فغانشان باسمان است كه پزشكان داخلي پول زياد ميگيرند و غيره

از طرف ديگر ميروند و پزشكان بازنشسته و درب و داغان اروپا بخصوص المان ... را بنام خدمت به محرومين مياورند ولي جرات و شجاعت انرا ندارند كه پرداختى به انان را اعلام كنند

سازمان نظام پزشكى و وزارت مطبوع هم كه اگر دنيا را اب ببرد ، اين دو سازمان را خواب ميبرد

از ان بدتر انجمن هاي پزشكى .. هستند كه توان دفاع از ابروي پزشكان كشوري را ندارند

تنها اميد باقي مانده امروز ، كميسيون پزشكى مجلس شوراى اسلاميست كه برياست دكتر على نوبخت حقيقى مزين كرديده است ، كه اميدوارم باين مهم رسيدگي فرمايند
دكتر فيروز فصيحى
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: