کد خبر: ۱۱۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>سلامت>متخصص وجراح کلیه نوشیدن حتی مقدار کمی آب لیموی تازه به صورت روزانه و پرهیز از مصرف نمک را روشی موثر برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌ کلیه دانست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر بابک فرهت گفت:یک راه کار ساده، موثر و در عین حال ارزان‌قیمت برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه مصرف آب مرکبات بویژه‌ آب لیموست که راه‌حلی کارآمد و امیدبخش برای این بیماران است.

این متخصص و جراح کلیه افزود:مصرف زیاد اب وحذف نمک از سر سفره های غذایی نیز می تواند تا 70درصد از مبتلاشدن افراد به بیماری سنگ کلیه جلوگیری کند.

وی گفت  :افراد مسن به ویژه افراد مبتلا به بیماری های دیابتی، فشارخون، زخم معده و سنگ کلیه که در طول روز مایعات فراوان می نوشند و زیر نظر پزشک معالج قراردارند توصیه می شود در طول ایام ماه مبارک رمضان روزه نگیرند.

دکتر بابک فرهت درادامه افزود: افراد زیر 50سال که بیماری سنگ کلیه بدون علامت وکنترل شده دارندمی توانند روزه بگیرند به شرطی که با تنظیم مقدار مصرف دارو بین افطار وسحری زیر نظر نظر پزشک معالج باشند .

دکترفرهت به شناخت الگوی مصرف درست دربین بیماران تاکید کرد وافزود: بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می برند نباید خودسرانه عمل کرده و مایعاتی مانند اب جو وما الشعیر راروزانه بیش از حد مصرف کنند چراکه این مایعات نیز در طول مدت مصرف طولانی می تواند سنگ ساز باشد.

وی مصرف مایعات به ویژه مصرف اب در طول تابستان را 10 تا12 لیوان ودر زمستان 7تا 8 لیوان ضروری دانست وبه بیماران سنگ کلیوی توصیه کرد می توانند در روز چای کم رنگ و یک لیوان شیر و60 گرم گوشت نیز مصرف کنند .

وی افزود:بیماران سنگ کلیوی هم چنین درحد امکان می توانند ازخوردن شکلات وقهوه وچای پررنگ خوداری کنند.

دکتر فرهت یا آور شد: مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری از عرقیات گیاهان دارویی مانند خارشتر،خارخاسک ،ریشه ذرت وگزنه را که در طب قدیم به عنوان درمان استفاده می شد در درمان سنگ کلیه و تشکیل سنگ کلیه موثر باشد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: