کد خبر: ۱۱۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>اجتماعی>اعضای اصلی کنگره آمریکا می‌گویند برای اختصاص دادن بیش از یک میلیارد دلار برای خانواده‌های آسیب‌پذیر ازجمله خانواده‌هایی که نوزادان وابسته به مواد شبه‌افیونی دارند، به توافق رسیده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،  انگیزه اختصاص این کمک مالی تا حدی مربوط به بحران اعتیاد به مواد شبه‌افیونی است که هزاران خانواده را در آمریکا در معرض خطر قرار داده است. این لایحه امکان کمک در زمینه بهداشت روانی، ترک سوءمصرف مواد مخدر و فرزندپروری را در زمانی که کودکی «در معرض خطر فوری» پرورشگاهی شدن قرار دارد، فراهم می‌آورد. این لایحه همچنین کمک‌هایی را برای بستگانی که به‌طور غیرمنتظره‌ای باید مسئولیت کودکی را بپذیرند که والدینش از عهده بزرگ کردنش برنمی‌آیند، در نظر گرفته است.

       بر اساس قانون فعلی، چنین کمک‌های مالی را فقط می‌توان پس آنکه کودک مورد مراقبت پرورشگاهی قرار گرفت می‌توان هزینه کرد. جان سیامانا، سخنگوی اتحادیه رفاه کودکان این تغییر پیشنهادی را «نقطه عطف و بالقوه تاریخی» خواند.

       این قانون شامل بودجه‌ای بیش از یک میلیارد دلار در طول ۱۰ سال می‌شود.

       سناتور ران وایدن، عضو دموکرات کمیته مالی سنا دراین‌باره گفت: «این لایحه تغییری تاریخی را در اعتبارهای مالی برای رفاه کودکان ایجاد می‌کند، چراکه به جای اعطای کمک پس از پرورشگاهی شدن کودک ، به مادران و پدران امکان دریافت کمک مالی قبل از رسیدن به این نقطه را می‌دهد.»

       تحقیقات رویترز در ماه دسامبر در آمریکا نشان داد که دست‌کم ۱۱۰ نوزاد از سال ۲۰۱۰ تاکنون پس از متولد شدن با وابستگی به مواد شبه‌افیونی از مادران معتاد و فرستاده شدن به خانه با والدینی که آمادگی لازم برای مراقبت از آنان را نداشته‌اند، درگذشته‌اند. فقط ۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا از قانون فدرالی که آن‌ها را ملزم به کمک به چنین نوزادانی می‌کند، پیروی کرده بودند.

       وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در پاسخ به این رشته گزارش‌های رویترز از همه ایالت‌ها خواست تا ۳۰ ژوئن گزارش دهند که درباره پیروی کردن از قانون موجود به نام «لایحه درمان و پیشگیری از بدرفتاری با کودکان» و چگونگی این پیروی گزارش دهند. مجلس نمایندگان آمریکا در ماه مه قانونی را گذراند تا طرح‌ریزی برای ایمنی نوزادان متولدشده در خانواده‌های وابسته به داروهای شبه‌افیونی را بهبود بخشد.

       رین پدرسن ساکن شهر دویلز لیک در ایالت داکوتای شمالی یکی از زنانی که در گزارش‌های رویترز به تصویر کشیده شده بود، و هنگام مصرف مخدر به‌طور تصادفی نوزادش را خفه کرده بود، گفت خوشحال است که امکانات مالی جدیدی به این منظور اختصاص داده می‌شود.

       او گفت: «برای من مهم است که مادرانی که دچار اعتیاد هستند، کمک دریافت کنند.»
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: