کد خبر: ۱۱۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>سلامت> محققان تست خونی جدیدی را ابداع و معرفی کرده‌اند که می‌تواند نخستین قدم به سوی درمان شخصی افسردگی باشد.
به گزارش شفا آنلاین،طبق ادعای محققان، تست مذکور به درستی و با دقت بالا مشخص می‌کند که آیا بیمار به داروهای رایج ضدافسردگی پاسخ کافی خواهد داد یا خیر.   در حدود نیمی از افراد مبتلا به افسردگی، از داروهای ضدافسردگی خط اول منفعتی نمی‌برند و یک‌سوم آنها به همه داروهای درمانی در دسترس مقاومت نشان می‌دهند.

       تا کنون، هیچ راهی برای شناسایی دقیق بیمارانی که به درمان‌های تهاجمی‌تر، مانند ترکیبی از داروهای متفاوت نیاز داشته باشند، وجود نداشته است. در مقابل، اغلب درمان‌ها برای افسردگی به صورت آزمون و خطا انجام می‌شده است.

       تست جدید به بررسی 2 بیومارکر التهابی در خون می‌پردازد. مطالعات پیشین نشان داده که این دو بیومارکر با پاسخ درمانی ضعیف بیمار به داروهای ضدافسردگی مرتبط هستند. محققان در این مطالعه دریافته‌اند، افرادی که سطح این دو بیومارکر در خونشان بالاتر از آستانه خاص است، 100 درصد به داروهای رایج ضدافسردگی که اغلب تجویز می‌شوند، پاسخ کافی نمی‌دهند. در عوض، از بیمارانی که مارکرهای التهابی در خونشان کمتر از حد آستانه مورد نظر است، انتظار می‌رود به ضدافسردگی‌های خط اول پاسخ دهند.

       محققان بریتانیایی که مبدع این تست هستند، معتقدند: «شناسایی بیومارکرهایی که پاسخ درمانی را پیش‌بینی می‌کنند، در کاهش بار اجتماعی و اقتصادی افسردگی نقش بسیار مهمی دارند و کیفیت زندگی این بیماران را ارتقا می‌دهند. این مطالعه رویکرد مناسبی را از نظر بالینی برای درمان ضدافسردگی شخصی سازی شده فراهم آورده و بیمارانی که حد آستانه این دو بیومارکر در خونشان بیشتر از حد آستانه است، می‌توانند مستقیما و به صورت زودهنگام به استراتژی‌های قاطعانه‌تر درمان ضدافسردگی، مانند افزودن دیگر ضدافسردگی‌ها یا داروهای ضدالتهابی، سوق داده شوند.

.       نتایج این مطالعه در نشریه بین‌المللی Neuropsychopharmacology منتشر شده است.

       محققان در واکنش به این تست جدید و تغییر رویکرد درمانی افسردگی می‌گویند، رویکرد مذکور به ضدافسردگی‌ها این قابلیت را دارند تا تغییر دهنده واقعی قواعد بازی باشند و این یافته‌ها یک شروع امیدوارکننده هستند.

       اگر فردی مبتلا به یک بیماری منتال مانند افسردگی، اختلال وسواسی ـ اجباری یا اضطراب باشد، ضدافسردگی‌ها همنشین یک عمر زندگی آنها هستند، اما اگر مجبور نباشیم در درمان آنها، سال‌ها به روش‌های آزمون و خطا بپردازیم و از همان ابتدا درمان درستی را انتخاب کنیم، دیگر بیماران مجبور نیستند تا آخر عمر مصرف کننده ضدافسردگی‌ها باشند.

       در این میان، تغییر از یک نوع دارو به دیگری می‌تواند به معنای نیاز به مقابله با عوارض جانبی مختلف در هر زمان و نه علائم ترک به دلیل آمدن از دارویی به داروی دیگر باشد. محققان امیدوارند تحقیقات جدید ما یک برش کوتاه و بسیار مورد نیاز برای آینده باشد، جایی که در آن هیچ شانس درمانی دیگری به غیر از تولید داروهای حیاتی وجود ندارد.سپید
independent.co.uk
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: