کد خبر: ۱۱۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 15
شفا آنلاین>سلامت>یک پژوهش تازه نشان می‌دهد بیماران سالمند آمریکایی مبتلا به دیابت، شروع به گذراندن زندگی‌های طولانی‌تر بدون ناتوانی کرده‌اند.
  به گزارش شفا آنلاین،   محققان داده‌های به دست آمده از بررسی‌های ملی را تجزیه‌وتحلیل کردند و پی بردند که بزرگسالانی که دیابت نوع یک و دو دارند و در دهه چهل میلادی متولد شده‌اند، در سن بالاتری نسبت به متولدین دهه سی از کار افتاده شدند. با وجود این، این مطالعه آشکار کرد که پس از ۵۰ سالگی، کسانی که مبتلا به دیابت نوع یک یا دو بودند، امید به زندگی کم‌تری قبل از هفتاد سالگی داشتد و سال‌های بیشتری را در قیاس با افرادی که دیابت نداشتند، همراه با ناتوانی سپری کردند.

دکتر باربارا باردنهایر از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت: «در طول دو دهه گذشته ما شاهد افزایش طول سال‌های زندگی خوب و بدون ناتوانی در آمریکایی‌های سالمند ۵۰ تا ۷۰ ساله بوده‌ایم؛ چه افراد مبتلا به دیابت و چه بدون دیابت.» یافته‌ها نشان دادند که تلاش‌ها برای ترویج سبک زندگی سالم، پیشرفت‌ها در درمان دیابت و سایر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و افزایش تعداد عمل‌های جراحی مانند تعویض زانو و لگن، در کاهش ناتوانی و تعداد سال‌هایی که فرد در آینده با ناتوانی زندگی می‌کند، موفقیت‌آمیز بوده‌اند. پژوهشگران اضافه می‌کنند ظاهراً این روند همچنان ادامه خواهد یافت. نتایج این مطالعه در ژورنال لنست منتشر شده است.

احتمال از پای درآمدن در برابر دیابت نوع دو قویاً با سبک زندگی مرتبط است. سیگار کشیدن، تغذیه ناسالم، الکل و بی‌تحرکی می‌توانند همگی عوارض خود را نشان می‌دهند. در نهایت، پیشگیری از دیابت نقش مهمی در دستیابی به سال‌های بیشتری از زندگی سالم و به دور از ناتوانی بازی می‌کند.

       دکتر اولین وانگ از دانشگاه دیکین در ملبورن استرالیا می‌گوید: «این پژوهش اهمیت زیادی دارد؛ زیرا موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در درمان عارضه‌های مزمن در به تعویق انداختن ناتوانی را برجسته می‌سازد. گرچه تحقیقات بیشتری درباره هزینه این تعویق ناتوانی با توجه به شیوع فزاینده دیابت باید انجام شوند.»سپید
HealthDay



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: