کد خبر: ۱۱۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 12
شفا آنلاین>سلامت>یکی از مقامات ارشد زامبیا گفت: این احتمال وجود دارد که تعداد موارد جدید ابتلا به HIV در آفریقا تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسد.
به گزارش شفا آنلاین، "جوزف کاسونده" وزیر سلامت زامبیا با بیان اینکه ممکن است میزان موارد جدید ابتلا به ویروس HIV در آفریقا و همچنین مرگ و میر ناشی از ابتلا به ایدز تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای آفریقایی تعداد موارد جدید ابتلا به این عفونت کاهش یافته یا روند ثابتی را پیدا کرده است در حالیکه مرگ و میر ناشی از ایدز به دلیل گسترش برنامه‌های درمانی کاهش یافته است.

وی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ۵۴ عضو گروه‌های آفریقایی بر این باورند که این هدف قابل دست یافتن است و دلیل آن سیاست‌های دولت‌هاست.

به گفته وزیر سلامت زامبیا به رغم این پیشرفت، هنوز اقدامات بسیاری باید در این زمینه انجام شود. در سال ۲۰۱۵ حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به HIV گزارش شد که دو سوم آنان در آفریقا بوده‌اند. همچنین باید بر آسیب پذیری افراد جوان به خصوص زنان جوان و دختران نوجوان در برابر عفونت HIV در آفریقا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان معتقدند فقر و بیکاری موجب تشدید موارد ابتلا به HIV  و ایدز شده است و کشورهای آفریقایی خواستار اختصاص منابع فزاینده در این حوزه هستند
برچسب ها: سلامت ، ویروس ، ایدز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: