کد خبر: ۱۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 11
شفا آنلاین>سلامت>تاثیر سن در باروری زنان مهمترین فاکتور است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش شفا آنلاین،هر چقدر سن زنان می‌گذرد، کیفیت و کمیت تخمک هایشان هم کم می‌شود. مطمئنا سن چیزی نیست که در کنترل شما باشد.اما اگر تصمیم دارید بچه دار شوید بهتر است که خیلی زودتر در موردش فکر کنید. مسلما سن پدر هم در باروری تاثیر مستقیم دارد که در مورد آن نیز در مطلبی جداگانه خواهیم پرداخت.

آنچه که باید در مورد سن و باروری زن بدانید:

به محض اینکه سن زنان می گذرد، احتمال اینکه تخمک ها بارور شوند و اسپرم را دریافت کنند کمتر و کمتر می‌شود. همچنین ریسک سقط جنین،و مشکلاتی مثل باروری زودرس هم افزایش می‌یابد. بنابراین شانس زنان در سنین بالا برای حامله شدن به مراتب کمتر است اگر به طور کلی و به زبان ساده بگوییم ارتباط سن و حامله شدن زنان صرف نظر از فاکتورهای دیگر از قرار زیر است:

از سنین ۳۲ سالگی شانس بارور شدن زنان به مرور کم می‌شود.

از سن ۳۵ باروری به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در سن ۴۰ سالگی میزان باروری زن نصف می‌شود.

اگر درسن ۳۰ سالگی، شانس باروری، برای هر دوره ۲۰ درصد باشد در سن ۴۰ سالگی، به ۵ درصد می‌رسد.

خطرات ناشی از بارداری و مشکلات تولد نوزاد، و سزارین و زایمان نارس، با افزایش سن بیشتر می شود. علاوه بر آن حاملگی خارج از رحم، دیابت بارداری، جدا شدن جفت هم در سنین بالای ۳۵ افزایش می‌یابد.

زنان ۳۵ سال دوبرابر زنان ۲۵ سال احتمال به دنیا آوردن نوزاد مرده دارند و در زنان ۴۰ ساله این احتمال ۵ برابر افزایش می‌یابد.

بنابراین به تمام زنانی که قصد مادر شدن دارند توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه این اسطوره غلط را باور نکنند که زنان در هر سنی می‌توانند بچه دار شوند. ممکن است این اتفاق برای برخی زنان بیافتد اما خطرات و عوارض آن هم برای خیلی ها پیش می‌آید.

برچسب ها: باروری ، سقط جنین ، تخمک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: