کد خبر: ۱۱۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 11
شفا آنلاین>اجتماعی> بیل گیتس یکصد هزار جوجه زنده را به کشورهای فقیر از قبیل نیجریه و بورکینافاسو هدیه داد.
به گزارش شفا آنلاین، بیل گیتس مدیر عامل شرکت کامپیوتری مایکروسافت است که از غولهای بزرگ اقتصادی جهان به شمار می رود تصمیم گرفته است هدیه ای به کشورهای فقیر بدهد که در ابتدا، تعجب آور به نظر می رسد اما در ورای این کار، اندیشه های عمیق نهفته است.

بیل گیتس یکصد هزار جوجه زنده را به کشورهای فقیر هدیه می کند. این جوجه های زنده به مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه از قبیل نیجریه و بورکینافاسو ارسال خواهد شد. در این کشورها، فقط پنج درصد خانواده ها جوجه دارند و بیل گیتس امیدوار است با پروژه کمکهای او، این رقم به سی و پنج درصد برسد.

بیل گیتس گفته است علت این کار تعجب آورش در این ضرب المثل معروف نهفته است که اگر می خواهی کسی را یک روز سیرکنی، به او ماهی بده اما اگر می خواهی او را برای همیشه سیر کنی به او ماهیگیری یاد بده و بر اساس همین مثال، می توان گفت که دادن جوجه زنده و پرورش آن می تواند چنین تاثیری داشته باشد.

این میلیاردر آمریکایی برای الهام بخشیدن به دیگران، شماری از این جوجه ها را به بالای آسمان خراش معروف نیویورک برد و از دیگران نیز خواست این کار را انجام بدهند. به نظر بیل گیتس، مرغداری سودکلانی دارد.

در کشورهای در حال توسعه، هر مرغ را به قیمت تقریبا پنج دلار می فروشند و این منبع غذایی می تواند به رفع سوء تغذیه در این کشورها کمک کند.

بیل گیتس، گونه های خاصی از جوجه ها را برای این پروژه انتخاب کرده است که بتوانند در شرایط گرمای آفریقا و بیماری های بومی آن دوام بیاورند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: