کد خبر: ۱۱۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 10
رئس جامعه متخصصین داخلی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛ به افرادی که بنا به دلایل مختلف مانند ابتلا به بیماری قادر به روزه داری نیستند برای جلوگیری از گرمازدگی توصیه هایی ارائه کرد.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: افراد دچار بیماری های قلبی، ریوی یا تیروئید پرکار نباید در محل های خیلی گرم قرار گیرند. ضمن این که کارگران و رانندگان در معرض آفتاب از لباس های سفید رنگ استفاده کنند.

وی توصیه کرد:  افراد در صورت تعریق زیاد؛ خشکی دهان؛ خشکی چشم و تپش قلب در جای خنک قرار بگیرند و مرتب آب و آبمیوه های طبیعی مصرف کنند.

متخصص داخلی تأکید کرد: در صورت بروز ضعف عمومی به طور حتم باید به پزشک مراجعه شود؛ از طرفی دیگر ضعف؛ بی حالی و گاهی هم اختلال حواس جزء علائم گرما زدگی نیز به شمار می رود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر نباید از توجه به کودکان و نوزدان در فصل گرم غافل شد بنابراین نوزادان را نباید در ساعات خیلی گرم از منزل خارج کرد؛ نوزاد که نمی تواند تشنگی اش را بیان کند اما خشکی زبان؛ عدم توانایی گریه کردن؛ تغییر رنگ پوست و... از علائم گرمازدگی به شمار می رود.

وی مسمویت های غذایی را در فصول گرم سال شایع دانست و هشدار داد: به دلیل گرمای هوا غذا به سرعت فاسد می شود؛ به ویژه در مسافران مسیرهای طولانی که غذا بیرون از یخچال است؛ احتمال مسومیت های غذایی نیز افزایش می یابد که افراد باید به این نکته نیزتوجه جدی داشته باشند.

فوق تخصص گوارش و کبد افزود: گوشت چرخ کرده؛ ماهی و انواع کنسروها امکان دارد منجر به مسومیت افراد شوند که ابتدا بیماری های ناشی ازاین مسمومیت با اسهال و استفراغ همراه هستند؛ اما بعد به علت از دست دادن آب زیاد ،ضعف و بی حالی را در پی دارد و در چنین صورتی به طور حتم باید به پزشک مراجعه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: