کد خبر: ۱۱۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 17
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم در گفتگو با شفا آنلاین:
شفاآنلاین:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت:آنچه که در حال حاضر باید در مجلس دهم مورد توجه و در اولویت کمسیون بهداشت قرار داشته باشد ادامه روند طرح تحول سلامت است. چراکه این طرح به هیچ عنوان قابل برگشت نیست.
دکتر محمدحسین قربانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر در خصوص عملکرد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: خوشحالیم در مجلس نهم گام های بسیار بزرگ و ارزشمندی در حوزه سلامت برداشته شد. مانند طرح تحول نظام سلامت، تأمین منابع برای حوزه سلامت؛ یک درصد ارزش افزوده که تقریبا یکی از شاکله های مجلس نهم بود و مورد حمایت رهبری، دولت؛ مجلس و همه خواص و نخبگان قرار گرفت.

وی افزود :چرا که باور داریم این طرح به هیچ عنوان قابل برگشت نیست و ضعف های آن تاکنون شناسایی شده و با تأمین منابع مالی و بودجه دولت هم متعهد شد که آن منابع دیده شده در چارچوب قانون را مانند یک درصد ارزش افزوده؛ 10 درصد هدفمندی یارانه ها و سیستم ارجاع در اختیار وزارتخانه های رفاه و بهداشت قرار داده شود.


وی گام دیگر حوزه سلامت را تصویب پروتکل الحاق دانست و افزود: حال آن که ایران از جمله معدود کشورهایی است که آن را در مجلس مصوب کرد. اما یک بندی به آن اضافه کردیم که تمایل به هر گونه تغییراتی در پروتکل باید به صورت مجدد به مجلس برگردد تا تصویب شود. به هر حال این یکی از ایراداتی بوده که توسط سازمان ملل گرفته شد و مصمم هستیم تا این موضوع در مجلس دهم حل شود.

وی ادامه داد: در پی این پروتکل تولید تا مصرف کنترل می شود و از قاچاق و مواد دخانی در سراسر دنیا جلوگیری می شود؛  طبق قانون حداقل باید 40 کشور آن را در پارلمان های خودشان تصویب کنند تا بحث اجرایی شدن آن ازسوی سازمان ملل ابلاغ شود در حالی که هم اکنون حدود 18 کشور به پروتکل الحاق پیوسته اند.


قربانی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مغفول مانده درکشور تجمیع بیمه ها است که امیدواریم این موضوع در مجلس جدید وکمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد:پراکندگی بیمه ها، پراکندگی منابع طبیعی بیمه ها؛ نبود سیاست گذاری واحد و متمرکز در جهت سامان دهی بیمه ها مشکلاتی را در حوزه درمان به وجود آورده است که باید حل شود.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: