کد خبر: ۱۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 09
شفا آنلاین>سلامت> متخصصان سرطان در منچستر انگلیس راهی تازه برای درمان انسداد روده بزرگ ناشی از سرطان ابداع کرده‌اند که بیمار را از کولوستومی بی‌نیاز کرده و عوارض کمتری دارد.
 به گزارش شفا آنلاین، در روش جدید، جراح یک لوله کوچک (استنت) را که سه میلی‌‎متر قطر دارد در محل انسداد قرار داده و به این ترتیب راه روده را باز نگه می‌دارد. این لوله در 48 ساعت بعد بر اثر گرمای بدن بیمار بزرگ و منبسط شده و قطر آن به 5/2 سانتی‌متر می‌رسد. به این ترتیب راه روده باز می‌شود و روده فرصت ترمیم و التیام پیدا می‌کند و این امکان فراهم می‌شود که بین یک تا چهار هفته بعد به صورت برنامه‌ریزی شده و در زمان مناسب، جراحی را برای برداشتن تومور انجام داد.

       البته میزان زنده ماندن بیمار در روش جدید و روش رایج فعلی تفاوتی ندارد، تفاوت اصلی در بی‌نیازی بیمار از کیسه مدفوع است. 69 درصد کسانی که نیاز به جراحی اورژانس به روش سنتی دارند، به کیسه مدفوع نیاز پیدا خواهند کرد اما در روش جدید این رقم به 45 درصد کاهش پیدا می‌کند.

       علاوه بر این، روش جدید احتمال متاستاز سرطان را به جاهای دیگر هم زیاد نمی‌کند. به گفته کارشناسان خلاص شدن بیمار از کیسه مدفوع تفاوت بزرگی در کیفیت زندگی بیمار ایجاد می‌کند هر چند که روش جدید را نمی‌توان برای همه به‌کار گرفت.WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: