کد خبر: ۱۱۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
شفا آنلاین>طب سنتی>مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز ارائه فرآورده طبیعی و سنتی با مجوز سازمان غذا و دارو در سلامتکده های طب سنتی راه اندازی شده است.
به گزارش شفا آنلاین،در حال حاضر 20 سلامتکده و کلنیک طب سنتی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات هستند که اغلب آنها دولتی هستند.
دکتر محمود خدادوست افزود: تعداد فعلی مرکز ارائه فرآورده های طبیعی و سنتی محدود است و ما معتقدیم که این مراکز باید در مراکزی غیر سلامتکده های طب سنتی هم راه اندازی شود.
وی تاکید کرد که با دستور اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تسهیل راه اندازی مراکز ارائه فرآورده های طبیعی و سنتی توسط بخش خصوصی امیدواریم روند راه انداری این مراکز شتاب گیرد.
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرد که با راه اندازی این مراکز در نقاط مختلف کشور بخش عمده ای از نگرانی ما در حوزه عرضه داروهای طبیعی، سنتی و داروهای گیاهی برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: این کار سبب می شود تا عطاری ها برای حفظ بازار خود سطح ارائه حدمات را ارتقا دهند و از این طریق کیفیت ارائه محصول طبیعی و سنتی به مردم افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع انجمن داروسازان برای راه اندازی مراکز ارائه فرورده های طبیعی مقاومت می کنند، گفت: در صورت تحقق این موضوع دسترسی به داروهای طبیعی و سنتی استاندارد و حتی گیاهان دارویی با حداقل استانداردهای کیفی فراهم می شود.

** عطاری ها حق فروش داروهای ترکیبی را ندارند
خدادوست اظهار کرد که عطاری به هیچ وجه حق فروش دارو و به خصوص داروهای ترکیبی را ندارد .
وی با اشاره به این که عطاری مجاز به فروش دارو حتی داروهای گیاهی نیستد، افزود: بسیاری از داروهای ترکیبی بی نام و نشان اساسا شیمیایی هستند و فقط رنگ و بوی گیاهی دارند.
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت بر لزوم نظارت دقیق تر بر عطاری ها تاکید کرد و گفت: از سوی صنف مربوطه و نیز سازمان غذا و دارو باید کنترل و نظارت دقیقی بر این مراکز انجام گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: