کد خبر: ۱۱۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
شفا آنلاین>سلامت>متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برخی باورهای مردم در رابطه با استفاده از عصاره سیر و لیمو برای بازگشایی و رفع گرفتگی عروق بیان داشت : استفاده از عصاره سیر و لیمو برای پیشگیری از گرفتگی عروق موثر است اما گرفتگی را رفع نمی کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد جواد زیبایی نژاداظهار داشت : ما مصرف محصولات گیاهی مثل عصاره سیر و لیمو را رد نمی کنیم اما تا حالا باز گردن عروق با این مواد مشاهده نشده است ولی می تواند در پیشگیری از گرفتگی عروق موثر باشد .

وی با بیان اینکه امرو زبا پیشرفت علم پزشکی روشهای غیر تهاجمی و مداخلات قلبی برای باز کردن عروق مورد استفاده قرار میگیرد افزود: با آنژیوپلاستی میتوان بیماری های مادرزادی قلب را مداوا کرد و در حالیکه بیمار در حال هوشیاری کامل است و از عمل جراحی رهایی پیدا می کند.
وی افزود: مداخلات قلبی یا آنژیوپلاستی به جای اکوکاردیوگرافی که از سطح بدن بیمار اقدامات تشخیصی را انجام می دهد از داخل بدن بیمار و از طریق شریان یا ورید کار تشخیص گرفتگی را انجام می دهد .
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، گرفتگی های عروق کرونر و مغز و دست و پا بخاطر چربی خون ، قند ، چاقی ، مصرف دخانیات به وجود می آید و باید بیماران تحت مراقبت دارویی قرار گیرند ، بعد از استند گذاری و مداخلات پزشکی حساسیت مراقبت دارویی به مراتب بیشتر است ، تا بیمار دوباره دچار گرفتگی نشود .
رئیس مرکز پژوهشهای قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: بیمارانی هستند که چندین رگ گرفته دارند و استند گذاری شده اند ، همچنین بیمارانی که جراحی باز داشته اند و بعد از آن هم استند گذاری کرده اند و بیمارانی که مادرزادی عارضه قلبی دارند و اکنون با استند گذاری درمان شده اند مواردی هستند که با استفاده از اقدامات کم تهاجمی درمان شده اند .
وی در باره جایگزینی روشهای دیگر تشخیصی به جای آنژیوگرافی هم گفت : برای تشخیص گرفتگی عروق انجام آنژیوگرافی لازم است اما راههای دیگر هم مثل سیتی آنژیو وجود دارد که این روش ها به طور 100درصد گرفتگی را نشان نمی دهد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: