کد خبر: ۱۱۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد:
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت : باید شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی وارد حوزه سلامت شوند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مهدی شادنوش  در نشست یکروزه مدیران تحول و نوآوری در نظام آموزش عالی سلامت دانشگاه های کلان منطقه یک کشور در سالن همایش ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان یکی از راه های پیشرفت و گذر از موقعیت فعلی کشور در حوزه سلامت را برقراری بیشتر ارتباطات بین المللی ذکر کرد.




رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، آموزش را در حوزه های مختلف امر مهم دانست و اظهار داشت: در حیطه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در دانشگاه ها، آموزش پیشتاز است.


وی خاطرنشان کرد: در امر آموزش از مراحل کمی عبور کرده ایم اما تبدیل مراحل کمی به کیفی کار سختی است که با وقفه چند ساله مواجه شده است.


دکتر شادنوش تصریح کرد: در چندین سال گذشته پزشکان از کشورهای دیگر برای درمان بیماران به استان سمنان می آمدند اما امروز استان سمنان یکی از استان های پیشتاز در زمینه قلب و عروق است که این نشان دهنده پیشرفت است.


وی افزود: باید با هم افزایی و همکاری با یکدیگر یک کار جهادی با سرعت زیاد انجام گیرد تا بهترین کارها برای خدمت به مردم انجام گیرد.


رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد : بر اساس بند 6-10 سیاست های ابلاغی رهبری سهم ما از درآمد ناخالص ملی باید از متوسط منطقه بیشتر باشد.
وی با بیان این که سهم دولت در تامین هزینه های بهداشت و درمان باید از منطقه بیشتر باشد، افزود: تلاش ما هدایت نظام بهداشت و درمان به سمت کارآیی بیشتر با ارزان کردن خدمات و بهره وری بیشتر از منابع است.


دکتر مهدی شادنوش یادآور شد: در 10 سال گذشته 82 درصد پرداختی از جیب مردم برای خدمات سرپایی و 18درصد برای خدمات بستری بوده که کمتر کشوری این وضعیت را دارا بوده و کمتر کشوری این وضعیت را دارد.


دکتر شادنوش یکی از کارهای بزرگ وزارت بهداشت تدابیر ساز و کاری است که منجر به ماندگاری چهار هزار و 900 متخصص در مناطق محروم شده است، دانست و گفت: دولت و سازمان برنامه ریزی و بیمه سلامت ایرانیان باید دنبال روش هایی باشند که منابع مربوط به بیمه شدگان را تامین نمایند.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور دارای سیاست های نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت، گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت، شبکه سازی در نظام آموزش عالی سلامت و ارتقا منابع انسانی بخش عالی سلامت است.


دکتر نوید دانایی اقدامات لازم برای تحقق این بسته را شناسایی و ارزیابی نیازهای آموزشی بر پایه شناسایی نیازهای جامعه ایجاد حساسیت در سیاست گذاران و استادان و دانشجویان در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت نیروی انسانی علوم پزشکی برشمرد.


وی ادامه داد: بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی دارای سیاست های توسعه دانش های نوین با تاکید بر حیطه های میان رشته ای و تمرکز بر علوم و فناوری های نوین، حضور در عرصه های آموزشی منطقه ای و جهانی، ارتقا منابع انسانی بخش آموزش سلامت و خلق ثروت دانش بنیان در عرصه های آموزش عالی سلامت است.


معاون آموزشی دانشگاه اقدامات لازم برای تحقق این بسته را استقرار نقشه آمایش بین الملل آموزش سلامت، شبکه تبادلات علمی و برنامه آموزش مشترک با دانشگاه های معتبر جهان، طراحی سایت بین المللی Education Iran جهت معرفی توانمندی های دانشگاه های کشور و اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام کرد.


در این نشست مدیران تحول و نوآوری در نظام آموزش عالی سلامت دانشگاه های کلان منطقه یک کشور مازندران، گیلان، گلستان، شاهرود، بابل و سمنان حضور داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: