کد خبر: ۱۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
شفا آنلاین>سلامت>مشاور بین الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طب سنتی ایران باید به سمت جهانی شدن حرکت کند و صاحب برند شود.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیرهومن کاظمی روز دوشنبه در سمپوزیوم جایگاه طب سنتی ایران و اتریش افزود: در حال حاضر طب سنتی چین و هند در بسیاری از نقاط دنیا شناخته شده است و از آن استفاده می شود و ما نیز باید به سمت بین المللی شدن طب سنتی ایران حرکت کنیم.
وی به اقدامات انجام شده در این زمینه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هرچند اقداماتی در این زمینه انجام شده است اما باید از تمام توان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و استادان استفاده شود تا طب سنتی ایرانی به یک برند بین المللی تبدیل شود.
کاظمی، صدور فرهنگ و تمدن ایران و ارائه توانمندی های طب سنتی ایرانی را از جمله مزایای این اقدام اعلام کرد و افزود: تلاش شده است تا از توان و ظرفیت برخی کشورها به خصوص کشورهای اروپایی برای تحقق این هدف مهم، بهره مند شویم.
وی به استادان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پیشنهاد کرد که از هر امکان و ظرفیت داخلی و بین المللی برای معرفی طب سنتی ایرانی استفاده کنند.
کاظمی اظهار امیدواری کرد: در آینده طب سنتی ایران در سراسر دنیا شناخته شود تا شاهد فعالیت کلینیک های طب سنتی ایرانی در جای جای دنیا باشیم.

** معرفی طب سنتی ایرانی در اتریش
مشاور بین الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت به برگزاری سمپوزیوم طب سنتی اروپا و ایران در شهریور ماه امسال در اتریش خبر داد و گفت: این رویداد علمی در راستای معرفی توانمندی طب سنتی ایران برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارشناسان ایرانی در این سمپوزیوم سخنرانی خواهند کرد، افزود: این روند ادامه خواهد داشت و از اینگونه رویدادهای علمی برای معرفی طب سنتی ایرانی استفاده خواهد شد.
کاظمی اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان اتریشی برای یادگیری طب سنتی ایران به زودی به کشور ما سفر می کنند.
مشاور بین الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت به انعقاد تفاهم نامه با کالج طب سنتی اروپا در اتریش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مجموعه دارای قدمت حدود 80 ساله است و بر اساس طب مزاجی ابن سینا و کتاب قانون فعالیت دارد.
وی اظهار کرد: برای اولین بار دوره آموزش طب سنتی ایران برای پزشکان این کالج در کشور اتریش برگزار شده است.
برچسب ها: سمپوزیوم ، طب سنتی ، هند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: