کد خبر: ۱۱۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 03
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هشدار داد: در تنباکوهای موجود هیچ گونه اثری از فواید میوه ها وجود ندارد.بلکه تنها با اسانس های شمیایی بوی میوه می دهند این در حالیست که مواد سرطان زا در آنها نیزمشاهده شده است.
دکتر خسرو صادق نیت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر درباره این که  روزانه چندصدتریلر سیگار قاچاق وارد تهران می شود,گفت:در این بحث مصرف قانونی و قاچاق مطرح است که بخش زیادی از مصرف ما واردات می باشد.

وی افزود:یکسری تولیدات داخل، واردات و یکسری قاچاق مواد دخانی داریم که به طرق مختلف وارد بازار از جمله بازار سیاه می شوند.

وی علل این موضوع را سودهی بالای دخانیات دانست و اظهارکرد: در حقیقت قیمت تولید باقیمت مصرف کننده فاصله زیادی دارد و این امر افراد سودجو را ترغیب می کند تا از فاصله سود بالا نیز بهره مند شوند.

صادق نیت تأکید کرد: مطالعات نشان داده که در سنین نوجوانی شیوع استفاده از مواد دخانی در حال افزایش است و بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از قلیان میان نوجوانان 13 تا 15 ساله رشد فزاینده ای یافته است.

وی همچنین هشدار داد: در تنباکوهای موجود  هیچ گونه اثری ازفواید میوه ها وجود ندارد بلکه از اسانس های شیمیایی استفاده می شود که خطرات آن به مراتب زیاد است. علاوه بر این که به خطرات تنباکو هم می افزاید.

صادق نیت توصیه کرد: متأسفانه در بسیاری از تنباکوها ترکیبات سرطان زا را پیدا کرده ایم بنابراین به طور کلی استفاده از قلیان و مواد دخانی سلامت انسان را به مخاطره می اندازد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
United States
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
زیان های تخدیر نوجوانان و از کار بازداشتن آنهاکه سرمایه هایه های آینده ایران هستند بدان اندازه زیاد و نگران کننده است که اگر تنباکو طعم میوه های بهشتی را نیز بدهد باید قلیان ها را گلدان کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: