کد خبر: ۱۱۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی مداخلات پیچیده قلبی گفت : توانمندی ایران برای انجام عمل آنژیوپلاستی اولیه قلب با بهره گیری از توان علمی متخصصان، همگام با آمریکا، اروپا و کشورهای پیشرفته است.

به گزارش شفا آنلاین،دکترعلیرضا عبدی، پنجشنبه در آیین گشایش این کنگره در شیراز بیان داشت : آنژیو پلاستی اولیه برای بیمارانی استفاده می شود که دچار یک حمله قلبی شده اند و نشانه های مشخصی دارند.
وی افزود : افرادی که پس از وقوع حمله قلبی، سریع به بیمارستان منتقل می شوند، پزشک به کمک آنژیوگرافی، عروق آسیب دیده و مسدود شده را پیدا کرده و به وسیله آنژیوپلاستی، محل انسداد را باز می کند تا از مرگ بیمار بر اثر نارسایی ایجاد شده، پیشگیری شود.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رژیم غذایی و ورزش به عنوان طب پیشگیری در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی، بسیار موثر است.
عبدی ادامه داد: در این کنگره که 130 کاردیولوژیست، پرستار و رزیدنت قلب و عروق حضور دارند، 48 سخنرانی ایراد می شود.
دبیر علمی این کنگره هم بیان داشت: گرایش علم پزشکی و روش های درمانی در سال های اخیر، به سوی روش های غیرجراحی و غیرتهاجمی است و این موضوع فقط مختص بیماری های قلبی عروقی نیست بلکه در تمام حیطه های پزشکی صورت می گیرد.
دکتر محمدعلی استوان، کوتاه بودن مدت زمان بستری در بیمارستان، کاهش درد و آسیب های بیماری را از مزایای روش های غیرجراحی و غیرتهاجمی، بر شمرد.
دبیرعلمی این کنگره اضافه کرد: باید در افراد این آگاهی به وجود بیاید که درد سینه را جدی گرفته و بی درنگ به پزشک مراجعه کنند.
استوان هشدار داد: مراجعه دیرهنگام بیمار به پزشک، مساوی با از دست دادن بیشتر عضله قلب و در نتیجه مواجه شدن با نارسایی قلبی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد : استنت ها برای برقراری جریان خون به قسمت های پایینی رگ، در داخل رگ کار گذاشته می شوند و این کار با استفاده از بالون های ظریف برای گرفتن رگ و باز کردن مسیر خون انجام می شود.
استوان ادامه داد : در کشورمان شاهد پیشرفت های بسیاری در امر معالجه بیماران قلبی عروقی و مادرزادی، با استفاده از روش بالون و استنت هستیم.
وی، انجام این عمل را به لحاظ اقتصادی، زمان و تحمل بیمار، موثر دانست و گفت: درگذشته بیماران با عمل های سنگینی مواجه بودند، اما با انجام این عمل، بیمار پس از یک یا دو ساعت حتی می تواند از بیمارستان ترخیص شده و بهبودی کامل خود را به دست آورد.
استوان افزود: در این کنگره، تمام مباحث مربوط به عروق کرونر قلب، مغز، دست و پا و شکم، مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
محورهای این کنگره بین المللی دو روزه که فردا (جمعه) پایان می یابد، مداخله در زمینه عروق کرونر، آئورت، بیماری مادر زادی در گروه اطفال و عروق دست، پا و مغز است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: