کد خبر: ۱۱۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه شهید بهشتی دربازدید از مرکز آموزشی و درمانی پژوهشی کوثر سمنان با تاکید براهمیت زمان طلایی دربرخی جراحی های حساس گفت: متخصصین سمنانی در جراحی و درمان سکته‌های حاد قلبی از توان تخصصی بالایی برخوردارند.


به گزارش شفاآنلاین ،دکتر مرتضی صافی گلپایگانی در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی کوثر سمنان  اظهار کرد: استان سمنان از موفق‌ترین استان‌ها در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی است.

  فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اشاره به توان بالای متخصصین قلب و عروق سمنان در جراحی‌های باز، خاطرنشان کرد: این جراحی‌ها با توجه به حساسیت بالایی که دارند باید به‌هنگام و دقیق انجام شوند چرا که زمان طلایی در برخی جراحی‌ها بسیار محدود است به‌طور مثال در بازکردن برخی عروق، عمل جراحی باید در 6 ساعت نخست بروز بیماری جراحی و درمان شود وگرنه بیمار در بازیابی سلامت کامل دچار مشکل می‌شود.

وی ایثار پزشکان در این مرکز را مایه مباهات بسیار دانست و افزود: یکی از پزشکان در این بازدید گفت در 24 ساعت سه عمل جراحی قلب داشته یعنی در هر بازه زمانی از 24 ساعت شبانه‌روز که بیمار نیاز به‌حضور یک پزشک خاص داشته به موقع در مرکز حضور یافته و به رسالت خود عمل کرده است و این نه تنها ایثار بزرگی است که مایه مباهات است.

این استاد دانشگاه، افق‌های پیش‌روی جامعه پزشکی سمنان را روشن ارزیابی و تصریح کرد: همچنان‌که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این بازدید اعلام کرد قرار است که علاوه بر انجام درمان سکته‌های حاد قلبی، مرکزی برای درمان سکته‌های مغزی در سمنان ایجاد شود که جای تبریک و شادباش دارد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان مدرس با اذعان به اینکه درمان بیماران سکته‌ای اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده و حتی جامعه دارد، تصریح کرد: چنانچه درمان این بیماران به موقع انجام نشود نمی‌توانند به آن سطح از سلامت دست یابند که بتوانند دوباره به فعالیت‌های بدنی و کارهای پیشین خود برگردند و لذا درمان به‌هنگام این بیماران به طور مستقیم بر اقتصاد خانواده‌ها موثر است چرا که عمده بیماران این حوزه در شرایط سنی هستند که بیشترین بازدهی را در ساختار خانواده دارند.

دکتر صافی گلپایگانی ادامه داد: عدم درمان به‌هنگام این بیماران، نارسایی‌های قلبی را برای بیمار به همراه دارد و همین هزینه‌های هنگفتی به خانواده تحمیل می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: