کد خبر: ۱۱۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی ایران با اشاره به دستاوردهای ملی در این حوزه، از تبدیل شدن کشورمان به یکی از قطب های مرجعیت علمی در حوزه اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در منطقه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر امیرحسین ضیایی با اشاره به این که در تولید علم در این حوزه موقعیت خوبی در سطح منطقه و دنیا داریم، افزود: استناد به برخی از تولیدات علمی محققان ایرانی در این زمینه چنان زیاد است که نشان دهنده موقعیت مناسب ما در تولید علم می باشد.
وی اظهار کرد: برخی از روش های درمانی ما در این حوزه برای اولین بار در دنیا گزارش شده است که این موضوع بیانگر توانمندی و ظرفیت بالای پزشکان ما محسوب می شود.
ضیایی به بهره گیری از تجهیزات و روش های مدرن برای ارائه خدمات مناسب به بیماران نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده است تا تعدادی از بیماران خارجی هم برای درمان به کشور مراجعه کنند. در حال حاضر بیمارانی از کشورهایی مانند آذربایجان و حاشیه خلیج فارس برای درمان مراجعه می کنند.
وی بر لزوم ارائه خدمات نظام مند به این افراد تاکید و اظهار امیدواری کرد که با تمهیدات وزارت بهداشت و ورود برخی از بخش خصوصی به این حوزه، در آینده شاهد وضعیت مناسبی باشیم.
ضیایی گفت: هرچند این رشته نسبتا جدیدی در کشور است اما توانستیم نیروی انسانی متخصص تربیت کنیم و تقریبا در همه نقاط کشور افراد فوق تخصص برای ارائه خدمات به مردم حضور دارند.
وی با اشاره به این که تقریبا نیاز کشور در این زمینه برطرف شده است و به همین دلیل به دنبال پذیرش دانشجو از خارج هستیم، گفت: در حال حاضر دانشجویانی از کشورهایی مانند عراق، پاکستان، نپال، هند و همسایگان شمالی از جمله آذربایجان و ترکمنستان در کشور در حال تحصیل هستند.

اندویورولوژی چیست؟
اندویورولوژی یا جراحی بسته کلیه، یک روش در جراحی با حداقل تهاجم است که به صورت اولیه برای درمان سنگ صورت می گیرد ولی برای درمان بیماری های دیگر کلیه و مجاری ادرار همچون تنگی ها و اختلالات دیگر منجر به انسداد جریان ادراری نیز استفاده می شود.
در اندویورولوژی برخلاف جراحی باز از طریق سوراخ های بسیار کوچک، وسایل جراحی به داخل کلیه و مثانه و حالب فرستاده می شود .

لاپاراسکوپی چیست؟
لاپاراسکوپی یک روش درون‌ بین است که طی آن، بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن کاملا روشن و نمایان می‌شود. در این روش وسیله نازکی به نام لاپاروسکوپ از طریق ایجاد برش کوچک وارد بدن شده و امکان انجام معاینه و در صورت لزوم جراحی را بدون نیاز به ایجاد برش بزرگ فراهم می آورد.
برچسب ها: تولیدات ، علمی ، محققان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: