به گزارش شفا آنلاین، فرحناز رافع در خصوص نحوه اجرای این طرح افزود: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، تمامی عواید فروش 100هزار بسته چای، به نیازمندان اختصاص یافته و به علاوه بر بستههای چای به فروش رسیده که دارای بارکد خاصی است، در حضور نیکوکار خریدار، با درج نام و نیتشان برچسب زده میشود و در نهایت برای توزیع در برنامه ملی همای رحمت در اختیار خانههای داوطلب قرار میگیرد.
وی ادامه داد: میزان مشارکت مردمی در این برنامه طی سالهای پیشین موید این مطلب است که این رقم از رشد قابل توجهی برخوردار است و برآورد میشود امسال نیز با بهرهگیری از ظرفیتهای تبلیغاتی و تمهیدات اتخاذ شده، خانوادههای بیشتری مشمول دریافت این بستهها شوند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه سیاست این سازمان علاوه بر حمایت معیشتی از خانوادههای کم برخوردار در این برنامه، نهادینه کردن فرهنگ انفاق و دستگیری از محرومان جامعه با تاسی از سیره امیر مومنان(ع)، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی، تامین احترام خانوادههای نیازمند و زنان سرپرست خانوار و نیز هویت بخشی به فعالیتهای داوطلبان است، تصریح کرد: مناسبتهای مذهبی چون ماه مبارک رمضان، نقش مؤثری در تقویت رفتارهای سودمند اجتماعی و حفظ آن در طول زمانهای مختلف دارد و هدف از برگزاری آن، نشان دادن همبستگی و مسئولیت اجتماعی عمومی از طرف عدهای از مردم به کل جمعیت جامعه است. بنابراین رفتارهای سودمند اجتماعی تقویتکننده فرهنگ، ارزش و هنجارهای جامعه به شمار میرود.